Odpowiedź 20 jest prawidłowa, ponieważ w standardzie ARINC 429 maksymalna liczba odbiorników (RX), które mogą być podłączone do jednostki nadawczej (TX), wynosi właśnie 20. ARINC 429 to standard komunikacji danych używany w lotnictwie, który definiuje zasady przesyłania informacji pomiędzy różnymi systemami elektronicznymi w samolocie. W praktyce oznacza to, że jedna jednostka nadawcza może transmitować dane do maksymalnie 20 różnych odbiorników, co jest kluczowe dla efektywnej komunikacji w systemach avioniki. Dzięki temu ograniczeniu, system ARINC 429 zapewnia odpowiednią przepustowość oraz minimalizuje ryzyko kolizji danych, co jest niezwykle istotne w kontekście bezpieczeństwa lotów oraz niezawodności operacji. Warto również zaznaczyć, że implementacja tego standardu w nowoczesnych samolotach jest zgodna z zaleceniami FAA oraz innymi międzynarodowymi normami, co podkreśla jego znaczenie w branży lotniczej.
Wybór nieprawidłowej liczby odbiorników, takiej jak 10, 30 lub 40, może wynikać z błędnego zrozumienia zasad działania standardu ARINC 429 oraz jego ograniczeń. ARINC 429 jest systemem, który został stworzony z myślą o zapewnieniu stabilnej i niezawodnej wymiany danych pomiędzy urządzeniami w przestrzeni powietrznej. W przypadku wyboru liczby 10, można myśleć, że system jest mniej elastyczny, podczas gdy właściwe zrozumienie zasad działania ARINC 429 ujawnia, że może obsługiwać więcej urządzeń, co zwiększa możliwości komunikacyjne w samolocie. W przypadku 30 lub 40 odbiorników, jest to nadmierna liczba, która może prowadzić do nadmiaru danych i ewentualnych konfliktów podczas transmisji. Przepełnienie kanałów komunikacyjnych może skutkować utratą pakietów danych, co wyraźnie narusza zasadę niezawodności, na której opiera się cały standard. Dlatego ważne jest, aby dobrze zrozumieć ograniczenia i możliwości, jakie oferuje ARINC 429, a także znaczenie zgodności z określonymi normami branżowymi w celu zapewnienia bezpieczeństwa i efektywności operacji lotniczych. Zachowanie odpowiednich zasad projektowania i implementacji systemów zgodnych z ARINC 429 pozwala na optymalne wykorzystanie dostępnych zasobów i lepsze zarządzanie danymi w krytycznych zastosowaniach lotniczych.