System WRX (Wideband Radio Communication System) charakteryzuje się najwyższą częstotliwością pracy spośród wymienionych opcji. Jego działanie opiera się na wykorzystaniu technologii radiowej, umożliwiającej komunikację w szerokim paśmie częstotliwości, co pozwala na efektywne przesyłanie danych i informacji w realnym czasie. W praktyce system WRX jest wykorzystywany w lotnictwie do zapewnienia komunikacji między samolotami a kontrolą ruchu lotniczego, co jest kluczowe dla zapewnienia bezpieczeństwa operacji lotniczych. Wysoka częstotliwość działania systemu WRX (zwykle w zakresie gigaherców) umożliwia również wykorzystanie cyfrowych technologii komunikacyjnych, co zwiększa jakość i niezawodność przesyłanych informacji. W branży lotniczej standardy takie jak RTCA DO-260, dotyczące komunikacji ADS-B (Automatic Dependent Surveillance–Broadcast), podkreślają znaczenie szerokopasmowej komunikacji radiowej, co dodatkowo wzmocnia rolę systemów takich jak WRX w nowoczesnym lotnictwie. Przykłady zastosowań obejmują zarówno operacje cywilne, jak i wojskowe, gdzie szybka i bezpieczna wymiana informacji jest niezbędna do skutecznego zarządzania ruchem oraz reagowania na sytuacje awaryjne.
Analizując inne wymienione systemy, można zauważyć, że DME (Distance Measuring Equipment) jest systemem pomiarowym, który określa odległość między samolotem a stacją naziemną, jednak jego częstotliwości pracy są znacznie niższe niż w przypadku WRX, co sprawia, że nie jest on zaprojektowany do komunikacji w szerokim paśmie częstotliwości. DME działa w zakresie od 960 do 1215 MHz, co znacznie ogranicza jego możliwości w porównaniu do WRX, który operuje w znacznie szerszym zakresie. System ILS (Instrument Landing System) również nie należy do systemów charakteryzujących się wysoką częstotliwością pracy. ILS, który jest kluczowy dla precyzyjnego podejścia do lądowania, korzysta z pasm częstotliwości VHF, co powoduje, że jego zastosowanie jest bardziej ograniczone do lokalnego kierowania ruchem lotniczym w pobliżu portów lotniczych. Z kolei VOR (VHF Omnidirectional Range) jest systemem radionawigacyjnym, który działa również w pasmach VHF i służy do określania pozycji statków powietrznych w przestrzeni powietrznej. Podobnie jak ILS, VOR nie ma zdolności do działania w szerokim paśmie i nie jest przeznaczony do komunikacji, co czyni go mniej odpowiednim w kontekście wysokiej częstotliwości pracy. Wybór odpowiednich systemów komunikacyjnych w lotnictwie powinien opierać się na ich zastosowaniu i dostosowaniu do określonych standardów branżowych, a system WRX z pewnością wyznacza nowoczesne kierunki rozwoju technologii lotniczych i komunikacyjnych.