Napięcie ogniwa baterii kadmowo-niklowej przed jej założeniem na pokład statku powietrznego powinno wynosić 1,2 V. To napięcie jest charakterystyczne dla ogniw NiCd (niklowo-kadmowych), które są powszechnie stosowane w zastosowaniach przemysłowych oraz w lotnictwie ze względu na swoją niezawodność oraz zdolność do pracy w ekstremalnych warunkach. Właściwe napięcie wskazuje na dobrą kondycję ogniwa oraz jego zdolność do dostarczania energii podczas eksploatacji. W praktyce, przed instalacją ogniw na pokładzie, należy przeprowadzić pomiar napięcia, aby upewnić się, że ogniwo spełnia wymagania operacyjne. Pomiar napięcia pozwala także zidentyfikować ewentualne problemy, takie jak degradacja ogniwa, które mogą wpływać na jego wydajność. Standardy lotnicze, takie jak DO-160, określają wymogi dotyczące testowania sprzętu pokładowego, w tym baterii. Należy również pamiętać, że niewłaściwe napięcie może prowadzić do awarii systemów pokładowych oraz stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa.
Wartość napięcia ogniwa baterii kadmowo-niklowej, która nie wynosi 1,2 V, może prowadzić do nieporozumień i błędnych praktyk w obsłudze oraz eksploatacji sprzętu pokładowego. Odpowiedzi 1,4 V, 1,0 V oraz 1,6 V wskazują na brak zrozumienia charakterystyki i działania ogniw NiCd. Napięcie 1,4 V jest zbyt wysokie dla standardowych ogniw kadmowo-niklowych, co może sugerować błędne przesłanki, że akumulator jest w pełni naładowany, podczas gdy taka wartość jest typowa dla innych technologii akumulatorowych, jak np. litowo-jonowych, które mają całkowicie inną charakterystykę ładowania i rozładowania. Z kolei napięcie 1,0 V jest wartością, która wskazuje na głębokie rozładowanie ogniwa, co może prowadzić do trwałego uszkodzenia oraz znaczącej degradacji pojemności akumulatora. W przypadku 1,6 V sytuacja jest analogiczna do zbyt wysokiej wartości, co może wskazywać na błędne pomiary lub uszkodzenia ogniwa. Niezrozumienie tych wartości może prowadzić do podejmowania niewłaściwych decyzji dotyczących użytkowania i konserwacji sprzętu, co w kontekście lotnictwa może mieć poważne konsekwencje. Właściwe zarządzanie stanem akumulatorów w systemach pokładowych jest kluczowe, a standardy takie jak TS 13534 podkreślają znaczenie regularnych inspekcji i pomiarów, aby zapewnić bezpieczeństwo i niezawodność operacyjną.