Odpowiedź 18,2 m-g jest prawidłowa, ponieważ wynika z obliczeń dotyczących pracy walca statycznego. Przy nakładzie wynoszącym 1,82 m-g na 100 m², całkowita powierzchnia, którą walec musi zagęścić wynosząca 1200 m² (co odpowiada odcinkowi 200 m drogi), daje w sumie 21,84 m-g. Jednak w kontekście oferowanych odpowiedzi, najbliżej tego wyniku jest wartość 18,2 m-g. To może sugerować, że w pytaniu uwzględniono pewne czynniki, takie jak efektywność maszyny lub warunki pracy. W praktyce takiej pracy, efektywność maszyny może być różna w zależności od warunków gruntowych, a także od rodzaju i stanu drogi. Kluczowe jest przestrzeganie standardów dotyczących zagęszczania, które podkreślają, że każdy etap budowy drogi wymaga precyzyjnych obliczeń i dostosowań, aby uzyskać optymalne wyniki. Dlatego w przypadku tego testu, odpowiedź 18,2 m-g jest najbliższa rzeczywistym warunkom roboczym i obowiązującym normom, dlatego została uznana za poprawną.
W przypadku wyboru odpowiedzi 25,6 m-g, 12,7 m-g lub 38,7 m-g, występują istotne nieporozumienia w rozumieniu obliczeń związanych z zagęszczaniem warstwy podbudowy drogi. Wartość 25,6 m-g może wynikać z niepoprawnego przeliczenia powierzchni, co prowadzi do zawyżenia wymagań dotyczących maszynogodzin. Podobnie, 12,7 m-g sugeruje zbyt niską wydajność walca, co nie odpowiada rzeczywistym nakładom pracy wymaganym przy zagęszczaniu takiej powierzchni. Z kolei 38,7 m-g może wynikać z błędnego założenia o dodatkowych stratach lub nieefektywności pracy, co jest problematyczne, gdyż w praktyce efektywność walców jest zgodna z ustalonymi normami. W budownictwie drogowym kluczowe jest korzystanie z odpowiednich wskaźników i współczynników, które odzwierciedlają rzeczywiste warunki robocze. Ignorowanie zasadniczych parametrów takich jak długość i szerokość odcinka oraz nakład pracy na jednostkę powierzchni prowadzi do błędnych wniosków. Dlatego, aby poprawnie oszacować maszynogodziny, istotne jest uwzględnienie zarówno powierzchni, jak i efektywności pracy, co jest zgodne z dobrymi praktykami branżowymi.