Odpowiedź czołowa jest poprawna, ponieważ w przypadku wykonywania nasypu w głębokiej dolinie, metoda czołowa jest najbardziej efektywna i zalecana. Nasyp czołowy polega na podnoszeniu terenu przez gromadzenie materiału wzdłuż linii trasy, co pozwala na znaczące zwiększenie stabilności konstrukcji oraz minimalizację osunięć ziemi. Zastosowanie tej metody umożliwia także równomierne rozłożenie obciążeń, co jest kluczowe w kontekście drożności i bezpieczeństwa ruchu drogowego. Przykładami zastosowania tej metody mogą być budowy dróg w terenach górzystych, gdzie doliny są głębokie i różnice wysokości są znaczące. Realizując projekt nasypu czołowego, inżynierowie mogą również zastosować materiały o odpowiednich właściwościach inżynieryjnych, co zwiększa trwałość i bezpieczeństwo całej konstrukcji. W praktyce, zgodnie z normą PN-EN 1997-1, istotne jest także przeprowadzenie analizy geotechnicznej terenu, aby dobrać odpowiednie parametry materiałów nasypowych oraz technologię wykonania.
Metody warstwowa, boczna oraz podłużna są nieodpowiednie w kontekście nasypów w głębokich dolinach z kilku kluczowych powodów. Metoda warstwowa polega na układaniu materiału w poziomych warstwach, co nie jest optymalne w głębokich dolinach, gdzie potrzeba znacznych ilości materiału, a układanie warstw może prowadzić do niestabilności. Zastosowanie metody bocznej, która polega na poszerzaniu nasypu z boku, również nie jest zalecane, ponieważ wymaga dużych przestrzeni, co może być niemożliwe w ograniczonym terenie doliny. Metoda podłużna, z drugiej strony, jest używana w sytuacjach, gdy koncentrujemy się na wydłużonym kształcie nasypu, co w przypadku głębokiej doliny prowadzi do nieefektywnego rozkładu obciążeń i ryzyka osunięcia się materiału. W każdej z tych metod występują typowe błędy myślowe, takie jak ignorowanie wpływu ukształtowania terenu na stabilność nasypu, co może prowadzić do poważnych problemów inżynieryjnych. W praktyce, aby zrealizować bezpieczny i stabilny nasyp, należy stosować podejście czołowe, które, jak pokazują standardy branżowe, zapewnia nie tylko efektywność, ale również bezpieczeństwo w długoterminowym użytkowaniu drogi.