Odpowiedź AC 16 S 70/100 jest prawidłowa, ponieważ jest to mieszanka mineralno-asfaltowa zaprojektowana specjalnie do wykonywania warstw ścieralnych w nawierzchniach asfaltowych. Charakteryzuje się odpowiednią granulacją oraz zastosowaniem asfaltu o parametrach, które zapewniają trwałość i odporność na deformacje. W przypadku AC 16 S 70/100, liczba 16 wskazuje na maksymalny rozmiar kruszywa (16 mm), a oznaczenie S oznacza, że mieszanka jest przeznaczona do zastosowań o zwiększonej odporności na ścieranie. Przykłady zastosowania tej mieszanki można znaleźć w budowie dróg, gdzie istotne jest, aby nawierzchnia była odporna na ruch kołowy oraz czynniki atmosferyczne. W praktyce, wybór odpowiedniej mieszanki jest kluczowy dla wydajności i trwałości infrastruktury drogowej, a AC 16 S 70/100 spełnia te wymagania zgodnie z normami PN-EN oraz wymogami producentów mas bitumicznych.
Wybór niewłaściwej mieszanki mineralno-asfaltowej może prowadzić do problemów z jakością nawierzchni drogowej. W przypadku MA 11 35/50, jest to mieszanka o mniejszej granulacji, co czyni ją bardziej odpowiednią do warstw wiążących, ale nie do warstwy ścieralnej, która wymaga wyższego poziomu odporności na ścieranie i deformacje. SMA 11 50/70, z kolei, to mieszanka typu stone mastic asphalt, która jest projektowana z myślą o specyficznych wymaganiach, takich jak poprawa właściwości akustycznych nawierzchni czy zwiększona odporność na deformacje, ale nie jest standardowo stosowana jako warstwa ścieralna w kontekście typowych nawierzchni drogowych. AC WMS 16 W 20/30 jest mieszanką o innych parametrach asfaltu, co może wpłynąć na jej trwałość i wydajność w warunkach dużego ruchu. Typowymi błędami w podejmowaniu decyzji o wyborze mieszanki są brak zrozumienia konkretnych zastosowań i właściwości różnych typów asfaltów oraz nieprzestrzeganie norm branżowych dotyczących projektowania nawierzchni. Wiedza na temat klasyfikacji mieszanek oraz ich właściwości chemofizycznych jest kluczowa dla efektywnej budowy oraz konserwacji infrastruktury drogowej.