Odpowiedź 897,5 cm jest jak najbardziej trafna! Można to zrozumieć, gdy przyjrzymy się dokładnie rysunkowi przekroju drogi. Szerokość korony drogi to bardzo istotny parametr w projektowaniu, bo zależy od różnych rzeczy, np. od jezdni, poboczy i skarp. W tym przypadku jezdnia ma 600 cm, co jest normą dla dróg z średnim ruchem. Pobocza mają po 200 cm i są super ważne dla bezpieczeństwa kierowców i odprowadzania wody. Dodając do tego skarpy, które mają łączną szerokość 97,5 cm, dochodzimy do wspomnianych 897,5 cm. To kluczowe, żeby zrozumieć te elementy, bo mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo na drodze oraz jej żywotność. Dobrze jest też pamiętać, że odpowiednia szerokość korony drogi musi spełniać standardy, takie jak PN-EN 1317, które mówią, jak powinno się projektować busy oraz drogi.
Wydaje się, że źle wybrałeś odpowiedź i to może wynikać z kilku typowych błędów. Na przykład, odpowiedź 977,5 cm może wydawać się sensowna, jeśli skupisz się tylko na szerokości jezdni i poboczy, ale pomijasz ważne elementy, jak skarpy. Takie pominięcie prowadzi do niepełnych obliczeń. Odpowiedź 800 cm też jest nietrafiona, bo znowu nie bierzesz pod uwagę całkowitej szerokości poboczy i skarp. Koncentracja tylko na jezdni, która ma 600 cm, to spore uproszczenie, bo nie uwzględnia kluczowych spraw związanych z bezpieczeństwem i funkcją drogi. Takie myślenie może prowadzić do projektów, które nie będą spełniały norm i mogą zagrażać bezpieczeństwu użytkowników. Dlatego ważne jest, by znać szerokość korony drogi oraz jej składniki, bo omijanie tych kwestii może mieć poważne konsekwencje w praktyce inżynieryjnej.