Znak A-14 "roboty na drodze" powinien być umieszczony w odległości 150 ÷ 300 m od początku odcinka robót zgodnie z przepisami prawa oraz najlepszymi praktykami w zakresie bezpieczeństwa drogowego. Taka lokalizacja znaku ma na celu zapewnienie odpowiedniego czasu reakcji kierowców na nadchodzące roboty, co jest kluczowe dla ich bezpieczeństwa. Zgodnie z wytycznymi zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne, a także w dokumentach dotyczących organizacji ruchu, odpowiednia odległość znaku od miejsca robót pozwala kierowcom na dostosowanie prędkości oraz wykazanie ostrożności. Przykładowo, przy robocie drogowym, które wymaga zmiany organizacji ruchu, wcześniejsze oznaczenie pozwala na zmniejszenie ryzyka wypadków i kolizji, a także na odpowiednie przygotowanie służb drogowych do prowadzenia prac w bezpiecznych warunkach. W praktyce, uwzględniając ruch drogowy i warunki pogodowe, umieszczając znak w podanej odległości, zarządcy dróg zwiększają efektywność i bezpieczeństwo całego procesu.
Umieszczanie znaku A-14 "roboty na drodze" w odległości krótszej niż 150 m jest niewłaściwe, ponieważ nie zapewnia kierowcom wystarczającego czasu na reakcję, co może prowadzić do niebezpiecznych sytuacji na drodze. Odpowiedzi sugerujące odległości 50 ÷ 100 m lub 25 ÷ 50 m są zbyt małe, aby skutecznie ostrzec kierowców o nadchodzących robotach. W takich przypadkach kierowcy mogą nie zdążyć dostosować prędkości lub zmienić pas ruchu, co z kolei zwiększa ryzyko wypadków. Ponadto, umieszczając znak zbyt blisko miejsca robót, naruszamy zasady dotyczące ruchu drogowego, co może prowadzić do dodatkowych konsekwencji prawnych dla wykonawców robót. Każda organizacja ruchu powinna opierać się na normach, takich jak Krajowa Instrukcja Znaków i Sygnalizacji Drogowej, która dokładnie określa wymagane odległości. Ignorowanie tych zasad prowadzi do nieefektywności w zarządzaniu ruchem drogowym i naraża użytkowników dróg na niebezpieczeństwo. Również odpowiedzi wskazujące na odległości 100 ÷ 150 m nie spełniają wymogów w zakresie bezpieczeństwa, ponieważ nadal są niewystarczające dla zapewnienia bezpieczeństwa ruchu drogowego w kontekście robót drogowych.