Dobra robota, wybór odpowiedzi pokazuje, że rozumiesz, jak droga jest ułożona w wykopie i nasypie. Na rysunku widać, że lewa strona drogi jest niżej, czyli w wykopie. To typowe w inżynierii lądowej, bo wykopy pozwalają na osadzenie drogi w miejscu, gdzie teren jest wyższy. Dzięki temu droga ma mniejsze nachylenie i jest stabilniejsza. Z drugiej strony mamy nasyp po prawej stronie, gdzie teren jest podniesiony, co tworzy solidną platformę, żeby ruch drogowy był bezpieczny. Takie rozwiązania są naprawdę popularne w budownictwie drogowym, zwłaszcza w górzystych okolicach, bo wtedy trzeba dostosować drogę do ukształtowania terenu, żeby jeździło się wygodnie i bezpiecznie.
Trzeba zrozumieć, dlaczego odpowiedzi, które mówią, że droga jest całkowicie w nasypie, wykopie albo na poziomie terenu, są nietrafione. Jakby droga była tylko w nasypie, to byłaby wyżej niż okolica. Może to się sprawdzać w niektórych miejscach, ale tu mamy do czynienia z sytuacją, gdzie droga schodzi w dół, co widać na rysunku. Z kolei, jak ktoś myśli, że droga jest tylko w wykopie, to zapomina, że część drogi jest podniesiona, więc to też nie ma sensu. A projektowanie drogi na poziomie terenu to pomysł, który nie uwzględnia zmian w wysokości, co tu zdecydowanie nie pasuje, bo mamy wykop i nasyp, które dostosowują drogę do terenu. Często ludzie mylą te rzeczy, nie biorąc pod uwagę, jak skomplikowana jest topografia i że trzeba dostosować infrastrukturę do warunków. W inżynierii ważne jest, żeby dokładnie zbadać teren przed podjęciem decyzji, żeby uniknąć takich błędów i zapewnić, że droga będzie bezpieczna i funkcjonalna.