Wskaźnik zagęszczenia 1,03 dla górnej warstwy nasypu na głębokości do 50 cm pod drogę dla ruchu KR6 jest zgodny z wymaganiami standardów budowlanych, które dotyczą kategorii dróg KR5 - KR7. Zgodnie z normami, odpowiednia gęstość materiałów stosowanych w budowie dróg jest kluczowa dla zapewnienia stabilności oraz trwałości nawierzchni. W przypadku ruchu KR6, który obejmuje drogi o intensywnym ruchu, wymagania dotyczące zagęszczenia są szczególnie istotne, aby zminimalizować ryzyko osiadania oraz uszkodzeń nawierzchni. Przykładem zastosowania tej wiedzy jest proces budowy drogi, gdzie podczas wykonywania nasypu wykonawca musi kontrolować wartości zagęszczenia materiałów, aby zapewnić odpowiednią nośność drogi. Użycie wskaźnika 1,03 wskazuje na optymalną gęstość, co przekłada się na lepszą wydajność oraz mniejsze koszty eksploatacji drogi w przyszłości.
Wartości wskaźnika zagęszczenia 0,97, 1,03 oraz 0,95 mogą wydawać się atrakcyjnymi opcjami, jednakże przedstawiają one błędne podejścia do analizy wymagań dotyczących nasypów pod drogi dla ruchu KR6. Zwłaszcza wskaźnik 0,97 jest niewystarczający według obowiązujących norm, ponieważ nie spełnia wymaganej minimalnej wartości dla tej kategorii dróg. W przypadku zagęszczenia, zbyt niska wartość może prowadzić do problemów z osiadaniem nawierzchni, co w dłuższej perspektywie może skutkować drobnymi pęknięciami i nierównościami, a w skrajnych przypadkach do konieczności przeprowadzania drogich napraw. Wartości takie jak 1,03 są uznawane za minimalne, jednakże należy również uwzględnić, że wartości powyżej 1,03 mogą zapewnić dodatkową stabilność. Natomiast wskaźnik 0,95 wskazuje na znaczne niedobory zagęszczenia, co jest niedopuszczalne w kontekście dróg o intensywnym ruchu. Błędy te mogą wynikać z niewłaściwego zrozumienia wymagań technicznych oraz standardów budowlanych, co podkreśla znaczenie solidnej wiedzy teoretycznej oraz praktycznej w dziedzinie inżynierii lądowej.