Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Organizacja robót związanych …

Miarodajna głębokość kolein na badanym odcinku drogi wyniosła 1,5 cm. Zgodnie z danymi zawartymi w tabeli oznacza to, że nawierzchnia tej drogi jest w stanie

Klasyfikacja stanu nawierzchni pod względem głębokości kolein
Klasa stanu nawierzchniOcena stanu nawierzchniMiarodajna głębokość kolein [mm]
AStan dobrynie więcej niż 10
BStan zadowalającyod 11 do 20
CStan niezadowalającyod 21 do 30
DStan złypowyżej 30

A. zadowalającym.
B. dobrym.
C. niezadowalającym.
D. złym.
Organizacja robót związanych …

Jakiego koloru używa się do oznaczenia poziomego dróg, które wprowadzają tymczasową zmianę w organizacji ruchu podczas prac drogowych?

A. Żółtym
B. Białym
C. Czerwonym
D. Pomarańczowym
Organizacja robót związanych …

Doraźne eliminowanie w nawierzchni nierówności oraz drobnych defektów w postaci pęknięć i wykruszeń powinno być realizowane w ramach

A. kompleksowej przebudowy
B. naprawy bieżącej
C. bieżącego utrzymania
D. remontu kapitalnego
Organizacja robót związanych …

W przypadku budowy ronda na skrzyżowaniu istniejących dróg, co należy uwzględnić w pierwszej kolejności?

A. Dobór roślinności na wyspie ronda
B. Analizę przepustowości i warunków ruchu
C. Wybór materiału na obrzeża ronda
D. Kolorystykę nawierzchni ronda
Organizacja robót związanych …

Kto powinien prowadzić książkę obiektu budowlanego, jakim jest most?

A. zarządca drogi, w obrębie której znajduje się most – jeden dla wszystkich obiektów
B. kierownik budowy
C. inspektor nadzoru
D. zarządca drogi, w obrębie której znajduje się most – osobno dla każdego obiektu
Organizacja robót związanych …

Podczas prowadzenia robót ziemnych w pobliżu sieci podziemnych, co należy uwzględnić w pierwszej kolejności?

A. Kolor oznakowania rur i kabli
B. Lokalizację istniejących instalacji
C. Gęstość gruntu w obszarze robót
D. Odległość od najbliższej drogi publicznej
Organizacja robót związanych …

Gałęzie krzewów, które wkraczają w obszar skrajni drogowej należy usuwać, kiedy

A. gałęzie mają długość 1,5 m
B. gałęzie osiągną średnicę co najmniej 5 cm
C. rośliny znajdują się w okresie wegetacyjnym
D. rośliny są w stanie spoczynku
Organizacja robót związanych …

Jakim kolorem oznacza się poziome oznakowanie drogi w sytuacjach, gdy wprowadzane są czasowe zmiany w organizacji ruchu na czas prac remontowych?

A. białym
B. pomarańczowym
C. żółtym
D. zielonym
Organizacja robót związanych …

Ilość pojazdów przejeżdżających przez wyznaczony przekrój drogi w określonym czasie to

A. chwilowa prędkość podróży
B. intensywność ruchu
C. poziom swobody ruchu
D. natężenie ruchu
Organizacja robót związanych …

Ile dni roboczych, trwających po 8 godzin, powinno się uwzględnić w planie realizacji robót drogowych dla 3 spycharek gąsienicowych o mocy 74 kW (100 KM), aby wykonać koryto o głębokości 45 cm, przy długości 325 m i szerokości 9,0 m, jeżeli norma wydajności dziennej jednej spycharki dla koryta o tej głębokości wynosi 199,501 m2?

A. 3 dni
B. 5 dni
C. 15 dni
D. 14 dni
Organizacja robót związanych …

Przed rozpoczęciem zaplanowanych prac remontowych na filarach mostowych, które znajdują się w obrębie użytkowanej drogi publicznej, najpierw należy

A. odpowiednio oznakować miejsce, w którym prowadzone będą prace
B. zapewnić połączenie drogowe pomiędzy magazynem a placem budowy
C. ustawić rusztowania w celu przeprowadzenia napraw
D. przeprowadzić badania technologiczne materiałów stosowanych przy naprawie
Organizacja robót związanych …

Gdy element konstrukcji mostu usytuowanego na drodze krajowej ma uszkodzenia, których nieusunięcie spowoduje skrócenie okresu bezpiecznego użytkowania, to jego stan powinien być określony jako

A. niepokojący
B. zadowalający
C. niedostateczny
D. przedawaryjny
BUD.15 Pytanie 21
Organizacja robót związanych …

Za zapewnienie bezpieczeństwa ruchu na odcinkach dróg, gdzie prowadzone są prace, od momentu ich rozpoczęcia aż do ich całkowitego zakończenia odpowiada

A. wykonawca
B. inspektor nadzoru
C. zarządca drogi
D. inwestor
Organizacja robót związanych …

Na odcinku drogi głównej ruchu przyspieszonego wykonano pomiar równości podłużnej wybranego pasa ruchu. Miarodajne nierówności wynosiły 4,5 mm/m. Na podstawie danych zamieszczonych w tabeli określ stan nawierzchni drogi na badanym odcinku.

KlasaOcena stanu nawierzchniMiarodajna równość podłużna
[mm/m] lub [m/km]
Klasa drogi
A, S, GPG
AStan dobry< 2,0< 3,0
BStan zadowalający2,0 - 4,33,0 - 5,0
CStan niezadowalający4,4 - 5,75,1 - 6,6
DStan zły> 5,7> 6,6

A. Zły.
B. Zadawalający.
C. Dobry.
D. Niezadawalający
Organizacja robót związanych …

Korzystając z danych zamieszczonych w tabeli określ liczbę wymaganych pomiarów szerokości wykonanego koryta i wyprofilowanego podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni drogowej na odcinku drogi długości 2 000 metrów.

Częstotliwość oraz zakres badań i pomiarów wykonanego koryta i wyprofilowanego podłoża (fragment)
Lp.Wyszczególnienie badań i pomiarówMinimalna częstotliwość badań i pomiarów
1Szerokość koryta10 razy na 1 km
2Równość podłużnaco 20 m na każdym pasie ruchu
3Równość poprzeczna10 razy na 1 km
4Spadki poprzeczne10 razy na 1 km dodatkowo w punktach głównych łuków poziomych
5Rzędne wysokościoweco 25 m w osi jezdni i na jej krawędzi
6Zagęszczenie, wilgotność gruntu podłożaw 2 punktach na dziennej działce roboczej lecz nie rzadziej niż raz na 600 m²

A. 20
B. 80
C. 100
D. 2
Organizacja robót związanych …

Na czterech odcinkach drogi wykonano pomiary głębokości kolein. Na podstawie danych zamieszczonych w tabeli oceń, który z badanych odcinków drogi wymaga natychmiastowego remontu.

Klasyfikacja stanu nawierzchni pod względem głębokości kolein
Klasa stanu nawierzchniOcena stanu nawierzchniMiarodajna głębokość kolein [mm]
AStan dobryNie więcej niż 10
BStan zadawalającyOd 11 do 20
CStan niezadawalającyOd 21 do 30
DStan złyPowyżej 30

A. Odcinek 3 o miarodajnej głębokości kolein równej 2,8 cm
B. Odcinek 1 o miarodajnej głębokości kolein równej 0,9 cm
C. Odcinek 4 o miarodajnej głębokości kolein równej 3,2 cm
D. Odcinek 2 o miarodajnej głębokości kolein równej 1,7 cm
Organizacja robót związanych …

Grupa składająca się z 4 pracowników ma zrealizować rozbiórkę 625 m2 chodnika o nawierzchni z betonowych płyt prefabrykowanych. Czas potrzebny do wykonania rozbiórki 100 m2 tej nawierzchni przez jednego pracownika wynosi 23,31 r-g. Ile dni roboczych powinno się przewidzieć na rozbiórkę chodnika, jeśli wszyscy pracownicy w tej grupie będą pracować po 8 godzin dziennie?

A. 3 dni
B. 5 dni
C. 15 dni
D. 22 dni
Organizacja robót związanych …

Na czterech odcinkach drogi (I, II, III i IV) wykonano pomiary głębokości kolein. Na podstawie danych zamieszczonych w tabeli oraz podanych wartości miarodajnej głębokości kolein (Hmi) dla tych odcinków określ, który z odcinków drogi wymaga natychmiastowego remontu.

Klasyfikacja stanu nawierzchni pod względem głębokości kolein
Klasa stanu nawierzchniOcena stanu nawierzchniMiarodajna głębokość kolein [mm]
AStan dobryNie więcej niż 10
BStan zadowalającyOd 11 do 20
CStan niezadowalającyOd 21 do 30
DStan złyPowyżej 30

A. HmIV = 33 mm
B. HmIII = 28 mm
C. HmII = 21 mm
D. HmI = 11 mm
BUD.15 Pytanie 36
Organizacja robót związanych …

Przedstawiony znak informuje kierowców o

Ilustracja do pytania 36
A. zbliżaniu się do końca drogi.
B. ruchu skierowanym na sąsiednią jezdnię
C. wjeździe na węzeł drogowy.
D. zbliżaniu się do węzła drogowego.
Organizacja robót związanych …

Cykliczne przeprowadzanie generalnego pomiaru ruchu na sieci dróg krajowych oraz wojewódzkich co pięć lat ma na celu

A. oszacowanie natężenia hałasu drogowego
B. wyliczenie średniego ruchu dobowego oraz ustalenie struktury rodzajowej ruchu
C. pomiar emisji gazów spalinowych
D. określenie wielkości ruchu tranzytowego oraz możliwości przepustowych skrzyżowań
Organizacja robót związanych …

Który z przeglądów w systemie nadzoru drogowego obiektów inżynieryjnych przeprowadza się przynajmniej raz na rok w celu oceny oraz dokumentacji jego stanu technicznego?

A. Szczegółowy
B. Bieżący
C. Podstawowy
D. Rozszerzony
Organizacja robót związanych …

Przegląd stanu zadrzewienia wzdłuż dróg krajowych, mający na celu identyfikację drzew mogących stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu, powinien być przeprowadzany

A. co dwa lata
B. co sześć miesięcy
C. raz w roku
D. raz na kwartał