Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

BUD.15 Pytanie 41
Organizacja robót związanych …

Co jest główną przyczyną pojawiania się spękań termicznych w nawierzchniach betonowych?

A. Przeciążenie pojazdów
B. Zmiany temperatury
C. Niewłaściwe odprowadzenie wody
D. Niedostateczna grubość nawierzchni
BUD.15 Pytanie 42
Organizacja robót związanych …

Jak należy przeprowadzić etap zagęszczania warstwy podbudowy z mieszanki betonu cementowego?

A. przed rozpoczęciem okresu wiązania cementu
B. po zakończeniu okresu wiązania cementu
C. po uzyskaniu szorstkości warstwy podbudowy
D. po odparowaniu wody z mieszanki
BUD.15 Pytanie 43
Organizacja robót związanych …

Jaki materiał uzyskany w procesie frezowania nawierzchni bitumicznej może być ponownie zastosowany do wytwarzania mieszanek mineralno-asfaltowych?

A. Destrukt asfaltowy
B. Beton cementowy
C. Stabilizator mastyksu
D. Wypełniacz nawierzchni bitumicznej
BUD.15 Pytanie 44
Organizacja robót związanych …

Jaką mieszankę powinno się wykorzystać do wykonania na drodze krajowej mikrodywaników (cienkowarstwowych na zimno) w celu uszczelnienia oraz zwiększenia chropowatości istniejącej nawierzchni?

A. Mieszankę mineralno-cementową
B. Mieszankę mineralno-smołową
C. Mieszankę mineralno-asfaltową
D. Mieszankę mineralno-emulsyjną
BUD.15 Pytanie 45
Organizacja robót związanych …

Jakie lepiszcza asfaltowe powinny być użyte do realizacji metodą recyklingu na miejscu warstwy podbudowy z mieszanki mineralno-cementowo-emulsyjnej (MCE)?

A. Asfalt modyfikowany
B. Asfalt wielorodzajowy
C. Asfalt drogowy
D. Emulsję asfaltową
BUD.15 Pytanie 46
Organizacja robót związanych …

Do budowy podstawy konstrukcji nawierzchni półsztywnej powinno się wykorzystywać kruszywo

A. stabilizowane cementem portlandzkim
B. stabilizowane emulsją asfaltową
C. łamane mechanicznie stabilizowane
D. naturalne mechanicznie stabilizowane
BUD.15 Pytanie 47
Organizacja robót związanych …

Która z mieszanek mineralno-asfaltowych nie może być przewożona za pomocą samochodów samowyładowczych?

A. Asfalt porowaty
B. Destrukt asfaltowy
C. Beton asfaltowy
D. Asfalt lany
BUD.15 Pytanie 48
Organizacja robót związanych …

W budowie nawierzchni półsztywnej co najmniej jedna warstwa podbudowy zasadniczej to

A. mieszanka wykonana w technologii recyklingu na zimno
B. grunt naturalny
C. materiał związany spoiwem hydraulicznym
D. mieszanka niezgodna
BUD.15 Pytanie 49
Organizacja robót związanych …

Aby przywrócić właściwą szorstkość nawierzchni wykonanej z betonu cementowego, należy przeprowadzić

A. nakładkę z betonu asfaltowego
B. uszorstnienie nawierzchni poprzez powierzchniowe utrwalenie
C. remixing nawierzchni
D. piaskowanie lub śrutowanie nawierzchni
BUD.15 Pytanie 50
Organizacja robót związanych …

Jakie materiały powinny być przewożone pod osłoną w samochodach samowyładowczych?

A. Beton asfaltowy do wykonania warstwy ścieralnej nawierzchni drogowej
B. Krawężniki, które stosuje się do obramowania jezdni nawierzchni drogowej
C. Kostkę kamienną, która jest przeznaczona do wykonania warstwy ścieralnej nawierzchni drogowej
D. Mieszankę kruszyw, która służy do wykonania podbudowy nawierzchni drogowej
BUD.15 Pytanie 51
Organizacja robót związanych …

Czym jest destrukt asfaltowy?

A. asfalt lany
B. stabilizator mastyksu
C. wypełniacz mas mineralno-asfaltowych
D. kruszywo pochodzące z nawierzchni bitumicznej
BUD.15 Pytanie 54
Organizacja robót związanych …

Po usunięciu wierzchniej warstwy bitumicznej nawierzchni drogowej, przed nałożeniem nowej warstwy z SMA, należy w pierwszej kolejności

A. przywałować odsłoniętą warstwę konstrukcji nawierzchni
B. rozsypać grys na odsłoniętej warstwie konstrukcji nawierzchni
C. skropić emulsją odsłoniętą warstwę konstrukcji nawierzchni
D. oczyścić odsłoniętą warstwę konstrukcji nawierzchni
BUD.15 Pytanie 55
Organizacja robót związanych …

Jaką mieszankę mineralno-asfaltową można wykorzystać do realizacji wszystkich warstw strukturalnych nawierzchni drogowej?

A. Asfalt lany
B. Mastyks grysowy SMA
C. Mieszanka o nieciągłym uziarnieniu MNU
D. Beton asfaltowy
BUD.15 Pytanie 56
Organizacja robót związanych …

Jaką mieszankę mineralno-asfaltową można użyć do wykonania wszystkich warstw bitumicznych w konstrukcji nawierzchni drogowej?

A. Mastyks grysowy SMA
B. Mieszkankę o nieciągłym uziarnieniu MNU
C. Asfalt lany
D. Beton asfaltowy
BUD.15 Pytanie 59
Organizacja robót związanych …

Jaką mieszankę należy stosować do częściowej naprawy nawierzchni z betonu asfaltowego przy użyciu remontera drogowego ciśnieniowego?

A. gryzu i emulsji asfaltowej
B. cementu i emulsji asfaltowej
C. cementu i asfaltu modyfikowanego
D. gryzu i asfaltu modyfikowanego
BUD.15 Pytanie 60
Organizacja robót związanych …

Po oczyszczeniu ubytków i wybojów przygotowanych do naprawy z wykorzystaniem mieszanki "na zimno" należy przede wszystkim

A. zagęścić dno ubytków i wybojów za pomocą ręcznego ubijaka
B. na dnie uszkodzeń umieścić cienką warstwę kruszywa łamanego
C. posmarować krawędzie uszkodzeń lepiszczem, a dno skropić
D. rozłożyć mieszankę mineralno-asfaltową korzystając z łopat i listwowych ściągarek
Organizacja robót związanych …

Aby wyrównać 100 m2 podbudowy z średnią grubością warstwy po zagęszczeniu 10 cm, potrzebna będzie mieszanka betonowa o objętości 101,500 m3. Ile betonomieszarek o pojemności 12,0 m3 należy zamówić, aby przeprowadzić wyrównanie takiej podbudowy na drodze o szerokości 6 m i długości 55 m?

A. 8 betonomieszarek
B. 39 betonomieszarek
C. 28 betonomieszarek
D. 4 betonomieszarki
BUD.15 Pytanie 62
Organizacja robót związanych …

Pojawiające się w mieszance mineralno-asfaltowej poprzeczne spękania włoskowate przy walcowaniu podczas zagęszczania sugerują, że wprowadzana mieszanka

A. zawiera substancję wypełniającą alternatywną.
B. posiada zbyt niską temperaturę.
C. zawiera asfalt o modyfikowanej formule.
D. ma zbyt wysoką temperaturę.
BUD.15 Pytanie 65
Organizacja robót związanych …

Na odcinku drogi zbiorczej określono właściwości przeciwpoślizgowe wybranego pasa jezdni na podstawie pomiaru wartości współczynnika tarcia. Uzyskana w wyniku badania wartość współczynnika tarcia wynosi 0,38. Na podstawie danych zamieszczonych w tabeli oceń stan nawierzchni drogi na badanym odcinku.

KlasaOcena stanu nawierzchniMiarodajny współczynnik tarcia, przy prędkości 60km/h
Drogi klasy A i SDrogi klasy GP i pozostałe
AStan dobry≥ 0,49≥ 0,41
BStan zadowalający0,36 ÷ 0,480,36 ÷ 0,40
CStan niezadowalający0,29 ÷ 0,350,29 ÷ 0,35
DStan zły≤ 0,28≤ 0,28

A. Dobry.
B. Zadawalający.
C. Zły.
D. Niezadawalający
BUD.15 Pytanie 66
Organizacja robót związanych …

W miejscach występowania lokalnych wypływów (plam) lepiszcza w nawierzchni drogowej należy

A. posypać nawierzchnię grysem
B. sfrezować warstwę nawierzchni ścieralnej
C. nałożyć na nawierzchnię asfaltową nakładkę
D. skropić nawierzchnię emulsją asfaltową
Organizacja robót związanych …

Aby wykonać obustronne obramowanie nawierzchni ciągu pieszego o długości 1100 m, należy zastosować betonowe obrzeża o wymiarach 6x20x75 cm. Ile sztuk obrzeży trzeba dostarczyć do miejsca ich wbudowania, jeżeli nakład jednostkowy dla tego materiału wynosi 1,02?

A. 2 998 sztuk
B. 1 465 sztuk
C. 2 992 sztuk
D. 1 122 sztuk
BUD.15 Pytanie 69
Organizacja robót związanych …

Realizacja nawierzchni z betonu cementowego w warunkach temperatury otoczenia niższej od założonej może prowadzić do

A. klawiszowania płyt nawierzchni
B. degradacji dylatacji tej nawierzchni
C. pęknięć w płytach nawierzchni
D. powstawania wysadzin w nawierzchni
BUD.15 Pytanie 70
Organizacja robót związanych …

Czas przewozu betonu asfaltowego od momentu załadunku do jego rozładunku nie powinien być dłuższy niż

A. 1 godzina
B. 3 godziny
C. 4 godziny
D. 2 godziny
BUD.15 Pytanie 71
Organizacja robót związanych …

Ilość betonu asfaltowego potrzebna na 1 m2 nawierzchni wynosi 25 kg na każdy 1 cm grubości. Aby zrealizować 500 m2 4-centymetrową warstwę wzmacniającą, samochody samowyładowcze o ładowności 10 t, które dostarczą beton asfaltowy na budowę, będą musiały wykonać

A. 20 kursów
B. 10 kursów
C. 5 kursów
D. 2 kursy
BUD.15 Pytanie 72
Organizacja robót związanych …

Na odcinku drogi głównej ruchu przyśpieszonego na podstawie pomiaru wartości współczynnika tarcia oznaczono właściwości przeciwpoślizgowe wybranego pasa jezdni. Uzyskana w wyniku badania wartość miarodajnego współczynnika tarcia wynosi 0,31. Na podstawie danych zamieszczonych w tabeli oceń stan nawierzchni drogi na badanym odcinku.

KlasaOcena stanu nawierzchniMiarodajny współczynnik tarcia, przy prędkości 60km/h
Drogi klasy A i SDrogi klasy GP i pozostałe
AStan dobry≥ 0,49≥ 0,41
BStan zadowalający0,36 ÷ 0,480,36 ÷ 0,40
CStan niezadowalający0,29 ÷ 0,350,29 ÷ 0,35
DStan zły≤ 0,28≤ 0,28

A. Niezadawalający.
B. Zadawalający.
C. Zły.
D. Dobry.
BUD.15 Pytanie 74
Organizacja robót związanych …

Aby przeprowadzić naprawę nawierzchni bitumicznej przy użyciu ciśnieniowego remontera drogowego, należy wykorzystać mieszankę grysów oraz

A. emulsji asfaltowej
B. cementu hutniczego
C. cementu portlandzkiego
D. asfaltu drogowego
Organizacja robót związanych …

Jaką ilość ton kruszywa o gęstości 2200 kg/m3, po zagęszczeniu, należy zamówić do budowy warstwy podbudowy zasadniczej o grubości 20 cm, długości 250 m i szerokości koryta 7,00 m, przy założeniu 3% strat kruszywa w czasie transportu?

A. 3850,00 t
B. 350,00 t
C. 793,10 t
D. 1925,00 t
BUD.15 Pytanie 76
Organizacja robót związanych …

Wyznacz pole powierzchni betonowej nawierzchni o grubości 20 cm, która została wykonana na 50 metrowym odcinku jednojezdniowej drogi z dwoma pasami ruchu, z których każdy ma szerokość 3,5 m?

A. 700,0 m2
B. 3 500,0 m2
C. 175,0 m2
D. 350,0 m2
Organizacja robót związanych …

Jaki materiał powinno się użyć do stworzenia warstwy izolacji wodoszczelnej na pomostach stalowych?

A. Geowłókninę drenażową
B. Papę termozgrzewalną
C. Mieszankę mineralno-cementowo-emulsyjną MCE
D. Beton asfaltowy
BUD.15 Pytanie 78
Organizacja robót związanych …

Aby pozbyć się kolein o głębokości przekraczającej 35 mm, które powstały jedynie w warstwie ścieralnej nawierzchni bitumicznej drogi, należy przeprowadzić

A. remiksing warstwy ścieralnej
B. pojedyncze utwardzenie powierzchniowe
C. wyrównanie cienką warstwą na gorąco
D. podwójne utwardzenie powierzchniowe
BUD.15 Pytanie 79
Organizacja robót związanych …

Jaką nawierzchnię najlepiej wybrać na warstwę ścieralną zatoki autobusowej?

A. beton asfaltowy
B. kostkę betonową
C. asfalt piaskowy
D. kostkę kamienną
Organizacja robót związanych …

Naprawa głębokiego ubytku w nawierzchni asfaltowej na moście przy użyciu asfaltu lanego modyfikowanego elastomerem powinna zaczynać się od

A. rozgrzania miejsc ubytków za pomocą promiennika podczerwieni
B. nasączenia miejsc ubytków emulsją asfaltową lub asfaltem standardowym
C. wycięcia frezarką poszczególnych fragmentów nawierzchni do głębokości ubytków
D. oczyszczenia nawierzchni oraz usunięcia luźnych kawałków nawierzchni