Długość zamontowanych barier stalowych drogowych wynosi 694,00 m. Aby to obliczyć, musimy uwzględnić wszystkie odcinki drogowe, na których zamontowano barierę. Po pierwsze, obliczamy długość bariery od km 0+348 do km 0+596. To daje nam różnicę 596 - 348 = 248 m. Ponieważ bariera została zamontowana po obu stronach drogi, mnożymy tę wartość przez 2, co daje 496 m. Następnie obliczamy odcinek od km 0+690 do km 0+888, co daje różnicę 888 - 690 = 198 m. Ta długość bariery jest zamontowana tylko po lewej stronie drogi, więc dodajemy 198 m do naszej wcześniejszej sumy. Ostatecznie 496 m + 198 m = 694 m. Zastosowanie takich barier jest kluczowe w zapewnieniu bezpieczeństwa na drogach, ograniczając ryzyko wypadków w wyniku wyjechania pojazdu poza jezdnię. Normy dotyczące montażu barier drogowych, takie jak PN-EN 1317, regulują ich projektowanie, budowę i konserwację, co czyni je niezbędnym elementem infrastruktury drogowej.
Błędy w obliczeniach długości zamontowanych barier stalowych drogowych często wynikają z pominięcia niektórych odcinków lub niewłaściwego zrozumienia wymagań dotyczących ich instalacji. W przypadku odpowiedzi 223,00 m, można zauważyć, że obliczenia nie uwzględniają zarówno długości bariery po obu stronach drogi, jak i dodatkowych odcinków. Przyjęcie wartości 446,00 m również jest błędne, ponieważ nie odnosi się do szerokości drogi i nie uwzględnia pełnego zakresu wszystkich odcinków. W przypadku 198,00 m błąd polega na tym, że odnosi się tylko do jednego z odcinków, ignorując fakt, że bariera była montowana po obu stronach na pierwszym odcinku. Istotne jest, aby w takich obliczeniach mieć jasne wyobrażenie o schemacie drogowym oraz zasadach, które obowiązują w zakresie montażu barier. W praktyce inżynieryjnej, dokładność takich obliczeń jest kluczowa dla zapewnienia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa. W przypadku błędnych założeń, może dochodzić do poważnych konsekwencji, takich jak zwiększenie ryzyka wypadków drogowych. Dobrze przeprowadzone obliczenia oraz zrozumienie zasad projektowania barier są niezbędne, aby zapewnić ich skuteczność w ochronie użytkowników dróg.