Przedstawiony na rysunku zestaw maszyn stosowany jest do wykonania
Odpowiedzi
Informacja zwrotna
Odpowiedź dotycząca warstwy nawierzchni z mieszanki mineralno-asfaltowej jest poprawna, ponieważ przedstawiony na rysunku zestaw maszyn drogowych jest dedykowany do tego celu. Rozściełacze asfaltu, które są kluczowym elementem w układaniu nawierzchni, umożliwiają równomierne rozkładanie mieszanki mineralno-asfaltowej na przygotowane podłoże. Stosowanie mieszanki mineralno-asfaltowej w budowie nawierzchni drogowych jest standardem w branży, ze względu na jej doskonałe właściwości nośne oraz odporność na warunki atmosferyczne. Przykłady zastosowania takich maszyn można znaleźć na wielu placach budowy dróg, autostrad oraz parkingów. Mieszanka mineralno-asfaltowa, będąca połączeniem kruszywa i lepiszcza asfaltowego, zapewnia długotrwałość oraz trwałość nawierzchni, co jest zgodne z normami PN-EN 13108 oraz wytycznymi ITD. Dobrze zaprojektowana i wykonana nawierzchnia z tego materiału znacząco wpływa na bezpieczeństwo i komfort jazdy.
Wybór odpowiedzi dotyczącej powierzchniowego podwójnego utrwalenia nawierzchni jest błędny, ponieważ technologia ta jest stosowana do konserwacji istniejących nawierzchni, a nie do ich budowy. Powierzchniowe utrwalenie polega na pokrywaniu już istniejącej nawierzchni warstwą emulsji asfaltowej oraz kruszywa, co poprawia jej właściwości eksploatacyjne, ale nie jest to proces związany z tworzeniem nowej warstwy z mieszanki mineralno-asfaltowej. Problemy związane z stabilizacją podłoża gruntowego lepiszczem asfaltowym wynikają z mylnego założenia, że takie działania można zrealizować za pomocą zestawu maszyn pokazanych na zdjęciu. Stabilizacja podłoża to proces, który wymaga innych technologii i maszyn, takich jak mieszarki stabilizacyjne, które są zaprojektowane do łączenia lepiszcza asfaltowego z gruntem. Z kolei odpowiedź dotycząca warstwy konstrukcji nawierzchni z betonu cementowego odnosi się do zupełnie innej technologii budowy nawierzchni, która nie jest związana z przedstawionym zestawem maszyn. Beton cementowy i mieszanka mineralno-asfaltowa to dwa różne materiały, stosowane w różnych zastosowaniach, a ich metody układania również różnią się diametralnie. W kontekście podanych odpowiedzi, ważne jest zrozumienie, że każda z wymienionych technologii ma swoje specyficzne zastosowania i urządzenia, co może prowadzić do nieporozumień, jeśli nie zostaną uwzględnione kluczowe różnice w funkcji i przeznaczeniu maszyn oraz materiałów. Te błędne odpowiedzi mogą wynikać z braku wiedzy na temat technologii budowy dróg oraz z niedostatecznego zrozumienia specyfiki procesów drogowych.