Odpowiedź 110 mm jest prawidłowa, ponieważ na podstawie analizy tabeli dla łuków o promieniu 3000 m, przy prędkości pociągu wynoszącej 120 km/h, takie poszerzenie rozstawu torów jest zgodne z normami określonymi w dokumentach branżowych, takich jak UIC 720 oraz EN 13803. W praktyce, odpowiednie poszerzenie torów jest kluczowe dla zapewnienia stabilności pojazdów szynowych w zakrętach, co wpływa na bezpieczeństwo ruchu kolejowego. Umożliwia to również zminimalizowanie zużycia zarówno torów, jak i taboru, a także poprawia komfort podróży pasażerów. Dobre praktyki w inżynierii kolejowej sugerują, że właściwe dobieranie poszerzenia torów w zakrętach jest niezbędne dla utrzymania odpowiednich parametrów geometrii toru oraz minimalizacji sił bocznych działających na pojazdy. Warto również zaznaczyć, że niewłaściwe dobieranie rozstawu torów może prowadzić do niebezpiecznych sytuacji, takich jak wykolejenia czy nadmierne zużycie komponentów torowych.
Wybór błędnych odpowiedzi wskazuje na nieporozumienia związane z podstawowymi zasadami inżynierii torowej. Odpowiedzi takie jak 100 mm, 170 mm czy 90 mm nie odpowiadają rzeczywistym wymaganiom dla promienia łuku wynoszącego 3000 m przy prędkości 120 km/h. Można zauważyć, że nie zrozumiano zależności między promieniem łuku a wymaganą szerokością torów. Niższe wartości poszerzenia, takie jak 90 mm czy 100 mm, mogą wskazywać na błędne założenie, że tor będzie w stanie znieść siły działające na pociąg bez dodatkowego wsparcia, co jest błędne w kontekście fizyki ruchu kolejowego. Przekroczenie wartości poszerzenia, jak w przypadku 170 mm, może również zagrażać stabilności toru, prowadząc do negatywnych skutków w ruchu pociągów. W rzeczywistości, stosowanie niewłaściwych wartości poszerzenia może prowadzić do poważnych incydentów, w tym wykolejeń i wypadków, co podkreśla znaczenie przestrzegania ustalonych norm oraz standardów branżowych. Użycie parametrów niezgodnych z rzeczywistością może wynikać z braku zrozumienia, jak ważne jest dostosowanie rozstawu torów do specyfikacji technicznych i warunków operacyjnych w transporcie kolejowym.