Korzystając z fragmentu zapisów w Książce kontroli stanu toru określ, jaki tor był objęty badaniem technicznym.
Odpowiedzi
Informacja zwrotna
Odpowiedź "Bezstykowy na podkładach betonowych" jest właściwa, ponieważ opiera się na fundamentalnych informacjach zawartych w Książce kontroli stanu toru. Fragment zapisu wskazuje na rodzaj podkładów, oznaczonych jako [BET/PS-94], co jednoznacznie określa je jako betonowe. Dodatkowo, termin "tor bezstykowy" odnosi się do konstrukcji, która nie posiada połączeń między szynami, co jest zgodne z zasadami nowoczesnego budownictwa torowego. Tego typu tor jest preferowany w miejscach o dużej intensywności ruchu, ponieważ zmniejsza ryzyko uszkodzeń i zapewnia płynniejszy przejazd pojazdów. W praktyce, tor bezstykowy na podkładach betonowych jest jedną z najczęściej stosowanych rozwiązań w infrastrukturze kolejowej, spełniającą normy UIC 60 w zakresie jakości szyn. Warto zaznaczyć, że odpowiednia konserwacja i regularne kontrole stanu toru są kluczowe dla zapewnienia bezpieczeństwa oraz efektywności transportu kolejowego.
Wybór odpowiedzi związanych z torami przęsłowymi na podkładach drewnianych lub betonowych nie jest trafny, ponieważ nie odnosi się do zapisów przedstawionych w Książce kontroli stanu toru, które jednoznacznie wskazują na tor bezstykowy. Tor przęsłowy charakteryzuje się inną konstrukcją, w której elementy toru są połączone przęsłami, co wpływa na jego wytrzymałość oraz sposób rozkładu obciążeń. Ponadto, użycie podkładów drewnianych, oznaczonych w standardach branżowych jako mniej trwałe, może prowadzić do większej podatności na uszkodzenia i deformacje w porównaniu do podkładów betonowych. Typowe błędy myślowe, które mogą prowadzić do takich wniosków, często wynikają z niedostatecznego zrozumienia różnic w konstrukcji torów. Warto także pamiętać, że podkłady drewniane są obecnie stosowane rzadziej, głównie ze względu na ich krótszą żywotność i większe wymagania dotyczące konserwacji. W kontekście nowoczesnej infrastruktury kolejowej, zachęca się do stosowania podkładów betonowych, które oferują lepszą stabilność i mniejsze koszty eksploatacyjne, co czyni je bardziej odpowiednimi do nowoczesnego transportu kolejowego.