Odpowiedź 1 438 mm jest prawidłowa, ponieważ mieści się w granicach tolerancji szerokości toru określonej na ±4 mm. Dopuszczalna szerokość toru wynosi od 1 436 mm do 1 444 mm, co oznacza, że wartość 1 438 mm leży w tym zakresie. Tolerancje w budowie torów kolejowych są kluczowe dla zapewnienia bezpieczeństwa ruchu oraz stabilności pojazdów. Przykładowo, zbyt wąska szerokość toru może prowadzić do derairowania pociągów, a zbyt szeroka do problemów z utrzymaniem odpowiedniej trakcji. W praktyce wartość ta powinna być regularnie weryfikowana w ramach audytów technicznych, a także podczas rutynowych przeglądów infrastruktury. Utrzymanie szerokości toru w zadanych tolerancjach jest zgodne z zaleceniami organizacji takich jak UIC (Międzynarodowa Unia Kolejowa), która definiuje normy dla bezpieczeństwa i efektywności infrastruktury kolejowej.
Odpowiedzi 1 440 mm, 1 430 mm i 1 429 mm są błędne, ponieważ nie mieszczą się w ustalonej tolerancji szerokości toru wynoszącej ±4 mm. Dla szerokości toru standardowej, która wynosi 1 440 mm, maksymalna dopuszczalna szerokość wynosi 1 444 mm, a minimalna 1 436 mm. Odpowiedź 1 440 mm, będąc na górnej granicy tolerancji, nie przekracza wymogu, jednak jest to wartość wynikowa, a nie wartość pożądana. Odpowiedź 1 430 mm jest z kolei za niska, ponieważ mieszcząca się w tolerancji dolna granica powinna wynosić 1 436 mm. Odpowiedź 1 429 mm również nie spełnia wymagań, ponieważ jest poniżej dolnej granicy tolerancji. W kontekście praktycznym, nieprzestrzeganie tolerancji szerokości toru może prowadzić do poważnych konsekwencji, takich jak obniżenie stabilności pojazdów, zwiększone zużycie szyn oraz ryzyko wypadków. Warto zwrócić uwagę, że w przypadku odpowiedzi na pytania dotyczące norm technicznych, kluczowe jest zrozumienie, jakie są kryteria minimalne i maksymalne dla danej kategorii, co w tym przypadku jest określone wyraźnie przez regulacje branżowe.