Kategorie: Utrzymanie i naprawa torów Pomiary i kontrola geometrii
Odpowiedź 1 438 mm jest prawidłowa, ponieważ mieści się w granicach tolerancji szerokości toru określonej na ±4 mm. Dopuszczalna szerokość toru wynosi od 1 436 mm do 1 444 mm, co oznacza, że wartość 1 438 mm leży w tym zakresie. Tolerancje w budowie torów kolejowych są kluczowe dla zapewnienia bezpieczeństwa ruchu oraz stabilności pojazdów. Przykładowo, zbyt wąska szerokość toru może prowadzić do derairowania pociągów, a zbyt szeroka do problemów z utrzymaniem odpowiedniej trakcji. W praktyce wartość ta powinna być regularnie weryfikowana w ramach audytów technicznych, a także podczas rutynowych przeglądów infrastruktury. Utrzymanie szerokości toru w zadanych tolerancjach jest zgodne z zaleceniami organizacji takich jak UIC (Międzynarodowa Unia Kolejowa), która definiuje normy dla bezpieczeństwa i efektywności infrastruktury kolejowej.