Poprawna odpowiedź to 6 mm, ponieważ zgodnie z obowiązującymi standardami i normami dotyczącymi infrastruktury kolejowej, wartość dopuszczalna odchyłki wichrowatości toru jest ściśle określona w zależności od prędkości pociągów. Dla prędkości 120 km/h, jak pokazuje tabela, wartość ta wynosi 6 mm. To ważne, ponieważ niewłaściwe wartości odchyłek mogą prowadzić do zwiększonego zużycia torów oraz negatywnie wpływać na komfort podróży oraz bezpieczeństwo ruchu kolejowego. Przestrzeganie tych norm jest kluczowe w pracy zarządcy infrastruktury kolejowej, aby zapewnić stabilność torów i zminimalizować ryzyko wykolejenia się pociągów. Przykład praktyczny zastosowania tej wiedzy to regularne kontrole stanu torowisk, które powinny być przeprowadzane zgodnie z wytycznymi, aby utrzymać tor w odpowiednim stanie, co jest również zgodne z zasadami oferowanymi przez Międzynarodową Unię Kolejową (UIC).
Niepoprawne odpowiedzi, takie jak 7 mm, 5 mm i 3 mm, wskazują na nieporozumienia dotyczące standardów dopuszczalnych odchyłek toru. Wartości te nie są zgodne z wymogami technicznymi dla prędkości 120 km/h. Przy wyborze 7 mm można się sugerować niewłaściwym rozumieniem norm, ponieważ ta wartość przekracza dopuszczalny limit, co może prowadzić do sytuacji, w których tor staje się niestabilny, co z kolei zwiększa ryzyko wypadków. Z kolei wybór 5 mm oraz 3 mm może wynikać z błędnego przełożenia ogólnych zasad dotyczących wichrowatości toru oraz ich zastosowania do konkretnej prędkości. Osoby wybierające te odpowiedzi mogą również mylić się w zakresie interpretacji danych z tabeli, nie zdając sobie sprawy, że każda prędkość pociągu wymaga określonej wartości dopuszczalnej. Kluczowe jest zrozumienie, że te wartości są wynikiem badań i analiz, które pokazują, jakie odchylenia są bezpieczne w kontekście ruchu kolejowego. Ignorowanie tych standardów może prowadzić do poważnych konsekwencji operacyjnych oraz bezpieczeństwa, dlatego tak ważne jest stosowanie się do wytycznych branżowych.