Odpowiedź 1,28 m jest prawidłowa, ponieważ zgodnie z obowiązującymi normami dotyczącymi skrajni budowli, minimalna odległość składowania podkładów od osi toru powinna wynosić właśnie tę wartość. Taka odległość jest kluczowa dla zapewnienia bezpieczeństwa podczas wykonywania robót torowych. Przechowywanie podkładów zbyt blisko osi toru może prowadzić do naruszenia przestrzeni skrajnej, co stwarza ryzyko kolizji z przejeżdżającymi pojazdami kolejowymi oraz może stwarzać zagrożenie dla pracowników. Wyznaczenie tej odległości opiera się na analizie przestrzennej oraz standardach takich jak PN-EN 14033, które regulują normy dotyczące konstrukcji oraz bezpieczeństwa w obszarze kolejnictwa. W praktyce, uwzględniając tę odległość, można zorganizować przestrzeń roboczą w sposób, który minimalizuje ryzyko wypadków oraz usprawnia procesy logistyczne związane z transportem i składowaniem materiałów. Właściwe przestrzeganie tych norm ma kluczowe znaczenie dla poprawy efektywności robót oraz ochrony zdrowia i życia pracowników.
Odpowiedzi 2, 3 i 4 nie są zgodne z rzeczywistością, ponieważ sugerują odległości, które są niewystarczające w kontekście wymagań dotyczących skrajni budowli. Wybierając odpowiedzi takie jak 1,28 m, można osiągnąć odpowiedni poziom bezpieczeństwa, jednak inne wartości, mimo że wydają się na pierwszy rzut oka logiczne, są błędne. Przykładowo, odpowiedź 2, sugerująca odległość 1,28 m, nie uwzględnia wszystkich aspektów skrajni, a to może prowadzić do nieprzewidzianych sytuacji w trakcie robót. Dodatkowo, wybór 2,20 m oraz 2,50 m wykracza poza minimalne wymagania, co w praktyce może wpływać na efektywność planowania przestrzeni roboczej. W przypadku odpowiedzi 2, często występuje błąd myślowy związany z pomijaniem kluczowych norm, co skutkuje błędnym oszacowaniem wymagań dotyczących bezpieczeństwa. W efekcie, odpowiedzi te mogą prowadzić do niezgodności z regulacjami branżowymi, co w konsekwencji może skutkować nieprawidłowym przeprowadzeniem robót, a także potencjalnym zagrożeniem dla pracowników oraz użytkowników infrastruktury kolejowej. Kluczowe jest zatem zrozumienie, że każda odległość powinna być zgodna z aktualnymi normami oraz praktykami branżowymi, co pozwoli uniknąć niebezpieczeństw i zagwarantować prawidłowe funkcjonowanie operacji kolejowych.