Tarcza DO (dopuszczenia do ruchu) jest przeznaczona do sygnalizowania, że za tarczą zatrzymania D1 można kontynuować jazdę, o ile nie ma innych przeszkód. Ustawienie tarczy DO przed tarczą D1 w torze szlakowym zamkniętym dla ruchu kolejowego jest zgodne z procedurami bezpieczeństwa i zapewnia, że ruch pociągu odbywa się tylko w odpowiednich warunkach. W praktyce, tarcza DO pozwala na precyzyjne informowanie maszynisty o możliwości kontynuowania jazdy po zakończeniu postojów, co jest kluczowe w utrzymaniu płynności ruchu i bezpieczeństwa operacji kolejowych. Dobrą praktyką jest zawsze upewnienie się, że wszystkie inne warunki, w tym stan toru oraz obecność innych pociągów, są spełnione przed podjęciem decyzji o kontynuacji jazdy. Zastosowanie tarczy DO jest zgodne z obowiązującymi normami w branży kolejowej, które wymagają jasnego i jednoznacznego sygnalizowania informacji o stanie ruchu oraz warunkach jazdy.
Ustawienie tarczy D6, wskaźnika W1 czy wskaźnika W14 w przedniej części toru zamkniętego dla ruchu kolejowego w pobliżu tarczy D1 jest nieprawidłowe. Tarcza D6, która jest stosunkowo rzadko używana, wskazuje na możliwość zjazdu na inny tor, co nie ma zastosowania w sytuacji, gdy tor jest zamknięty. W przypadku toru zamkniętego dla ruchu, informacje te mogą wprowadzać w błąd, sugerując, że istnieje możliwość przemieszczenia się pociągu. Wskaźnik W1 z kolei, który służy do oznaczania miejsca wyjazdu z toru bocznego, nie jest odpowiednią sygnalizacją w kontekście toru zamkniętego i tarczy D1. Ostatni z wymienionych, wskaźnik W14, jest przeznaczony do sygnalizacji jazdy wstecznej, co również nie ma zastosowania w warunkach zamkniętego toru szlakowego. Zrozumienie funkcji poszczególnych sygnałów jest kluczowe dla zapewnienia bezpieczeństwa na torach kolejowych. Wiele z tych błędów wynika z braku znajomości podstawowych zasad związanych z systemem sygnalizacji kolejowej oraz z nieodpowiedniego rozumienia kontekstu, w jakim stosowane są konkretne sygnały. Niezrozumienie roli tarczy D1 w połączeniu z innymi sygnałami może prowadzić do poważnych zagrożeń operacyjnych.