Kategorie: Obiekty inżynieryjne Roboty budowlane Materiały i konstrukcje
Dobra robota! Odpowiedź o tym, że najpierw trzeba oczyścić dźwigar strumieniowo-ściernie, potem odtłuścić powierzchnię przed malowaniem, a na końcu nałożyć nową warstwę farby, jest zgodna z tym, co się powinno robić przy konserwacji powłok antykorozyjnych. Metoda strumieniowo-ścierna świetnie radzi sobie z usuwaniem rdzy i zanieczyszczeń, a to jest super ważne, bo nowa farba musi się dobrze trzymać. Odtłuszczenie też ma swoje miejsce, bo jeżeli zostaną resztki oleju czy smaru, to farba może źle się trzymać. Nałożenie świeżej farby na końcu to kluczowy krok, który naprawdę pomaga chronić stal przed korozją. W praktyce, takie właśnie działanie zgodne ze standardami ISO 8501 i ISO 12944, które mówią o ochronie stali, jest niezbędne, zwłaszcza w trudnych warunkach, jak na mostach. Bez tego, można sobie narobić kłopotów z trwałością konstrukcji.