Korzystając z fragmentu instrukcji Id-1 określ, jakie ograniczenie należy wprowadzić podczas wykonywania wymiany chodników na moście jednotorowym o długości 10 m.
Odpowiedzi
Informacja zwrotna
Odpowiedź "Ograniczyć prędkość do 50 km/h, sygnalista" jest prawidłowa, ponieważ zgodnie z instrukcją Id-1, dla mostów o długości do 20 m, podczas wymiany chodników, należy wprowadzić ograniczenie prędkości do 50 km/h. Przepisy te mają na celu zapewnienie bezpieczeństwa zarówno pracowników, jak i użytkowników drogi. W praktyce, stosowanie sygnalisty jest kluczowe, ponieważ pozwala na kontrolę ruchu i minimalizuje ryzyko wypadków w obszarze robót. Ograniczenie prędkości w takich sytuacjach jest standardową procedurą, która ma na celu ochronę osób wykonujących prace budowlane. Warto również pamiętać, że odpowiednie oznakowanie oraz sygnalizacja są kluczowe w takich miejscach, aby kierowcy byli świadomi ograniczeń i mogli dostosować swoją prędkość do warunków na drodze. W związku z tym, przestrzeganie tych zasad jest nie tylko obowiązkiem, ale i najlepszą praktyką w zakresie zarządzania bezpieczeństwem na drogach.
Odpowiedzi sugerujące ograniczenie prędkości do 30 km/h, 20 km/h lub zamknięcie toru jako jedyną opcję nie uwzględniają kluczowych zasad dotyczących bezpieczeństwa podczas wymiany chodników na mostach. Ograniczenie do 30 km/h może być zbyt małe, biorąc pod uwagę specyfikę konstrukcji mostów o długości do 20 m, gdzie instrukcja Id-1 jasno określa, że prędkość nie powinna przekraczać 50 km/h. Zastosowanie ograniczenia do 20 km/h jest również niewłaściwe, gdyż może ono prowadzić do niepotrzebnych opóźnień w ruchu, a tym samym do większych utrudnień komunikacyjnych. Praktyka zamykania toru w przypadku mostów o długości 10 m, jak sugeruje jedna z odpowiedzi, nie jest konieczna, ponieważ instrukcje przewidują inne metody kontroli ruchu, jak wyznaczanie sygnalisty. Warto podkreślić, że niepoprawne podejścia często wynikają z niedostatecznej znajomości przepisów i standardów bezpieczeństwa. Ważne jest, aby nie tylko znać te zasady, ale także umieć je zastosować w praktyce, aby skutecznie minimalizować ryzyko wypadków na obszarach robót budowlanych.