Odpowiedź "w kompletach lub tonach" jest poprawna, ponieważ rozjazdy zwyczajne są elementami infrastruktury kolejowej, które służą do zmiany kierunku jazdy pociągów. W kontekście przedmiarowania, kluczowe jest ujęcie ich w odpowiednich jednostkach miary, które odzwierciedlają ich charakterystykę oraz sposób montażu. Przedmiarowanie w kompletach odnosi się do całkowitych zestawów, które obejmują wszystkie niezbędne elementy, takie jak szyny, podkłady, śruby i inne akcesoria. Z kolei przedmiarowanie w tonach jest istotne, gdyż masa materiałów używanych do budowy rozjazdów ma wpływ na koszty transportu oraz montażu. Ustalając wycenę, należy również uwzględnić normy branżowe, które precyzują zasady obliczania masy oraz ilości komponentów związanych z budową infrastruktury kolejowej. Przykładem może być stosowanie systemu Eurocode, który dostarcza wytycznych dotyczących projektowania i obliczeń inżynieryjnych, w tym dotyczących rozjazdów. W praktyce, odpowiednie przedmiarowanie umożliwia dokładne oszacowanie kosztów oraz planowanie budżetu projektu, co jest kluczowe dla efektywnego zarządzania inwestycjami budowlanymi.
Przedmiarowanie rozjazdów zwyczajnych w metrach kwadratowych lub sześciennych jest podejściem nieprawidłowym, ponieważ te jednostki miary nie oddają rzeczywistej specyfiki i charakterystyki rozjazdów kolejowych. Metr kwadratowy jest jednostką powierzchni, która ma zastosowanie w przypadku elementów płaskich, takich jak torowiska, ale nie ma sensu stosować jej do obliczania ilości rozjazdów, które są złożonymi zestawami komponentów. Z kolei metry sześcienne są używane do miary objętości i również nie są adekwatne do określenia ilości rozjazdów, gdyż nie uwzględniają one masy ani kompletu elementów. Ustalanie ilości w tonach lub kompletach jest bardziej precyzyjne, ponieważ odnosi się bezpośrednio do materiałów i ich wag, co jest istotne dla transportu i logistyki. Dodatkowo, przedmiarowanie w tonach pozwala na lepsze przewidywanie kosztów, które są kluczowe w procesie budowlanym. W kontekście standardów branżowych, ważne jest stosowanie uzgodnionych wzorów i metod kalkulacji, które są zgodne z obowiązującymi normami, takimi jak normy ISO czy Eurocode, które zapewniają spójność i dokładność w zakresie obliczeń inżynieryjnych. Ignorowanie tych zasad prowadzi do błędów w oszacowaniach, co może skutkować nadmiernymi kosztami lub opóźnieniami w realizacji projektów.