Aby obliczyć liczbę nowych pracowników, którzy powinni zostać zatrudnieni, należy najpierw ustalić, ile całkowitych pracowników jest potrzebnych do osiągnięcia planowanej produkcji. Wskazany roczny wskaźnik wydajności pracy wynosi 500 sztuk na jednego pracownika. Dlatego, aby wyprodukować 36 000 sztuk wyrobów, potrzebna liczba pracowników wynosi: 36000 / 500 = 72 pracowników. Następnie, biorąc pod uwagę, że w 2015 roku przedsiębiorstwo miało 65 pracowników, możemy obliczyć, ile nowych pracowników należy zatrudnić: 72 - 65 = 7 pracowników. Tego typu kalkulacje są standardową praktyką w zarządzaniu zasobami ludzkimi w kontekście planowania produkcji, co pozwala na efektywne wykorzystanie potencjału pracowników oraz optymalizację kosztów zatrudnienia. Odpowiednie prognozowanie i planowanie kadrowe są kluczowe dla efektywności operacyjnej przedsiębiorstw, a ich realizacja wpływa na terminowość i jakość realizacji projektów produkcyjnych.
Wybór błędnej liczby nowych pracowników często wynika z niepełnego zrozumienia zasad obliczania potrzeb kadrowych w kontekście planowanej produkcji. Przy podejmowaniu decyzji o zatrudnieniu istotne jest, aby nie tylko obliczyć liczbę pracowników na podstawie wydajności, ale także uwzględnić istniejący zespół. Niektóre błędne podejścia mogą obejmować obliczanie potrzeb kadrowych na podstawie zaokrąglonych wartości wydajności lub nieprzemyślane pominięcie już zatrudnionych pracowników. Przykładowo, obliczenie 6 pracowników mogłoby być wynikiem nieprawidłowego podzielania planowanej produkcji przez mniejszą wydajność lub błędnego zrozumienia, że istniejący zespół nie jest w stanie produkować w planowanym tempie. Inne liczby, takie jak 5 czy 8, mogłyby z kolei wynikać z nadmiernego optymizmu co do wydajności pracy lub z nieprawidłowych założeń dotyczących możliwej rotacji pracowników. Właściwe podejście do takich obliczeń powinno bazować na rzetelnych danych oraz odpowiednich metodach planowania, które są kluczowe dla osiągnięcia celów produkcyjnych i uniknięcia przestojów w procesie produkcji.