Aby zapewnić odpowiednią pomoc osobom wymagającym asysty przed odlotem, port lotniczy musi zorganizować odpowiednią liczbę pracowników. Pasażerowie przyjeżdżają na lotnisko o godzinie 10:00, a czas obsługi jednej osoby wynosi 15 minut. Każda z pięciu osób potrzebujących asysty musi być gotowa na 30 minut przed odlotem, co oznacza, że muszą być obsłużone do godziny 11:15. Od 10:00 do 11:15 dostępny jest 1 godzina i 15 minut, co daje 75 minut. Jeśli jedna osoba zajmuje 15 minut, to jedna osoba asystująca może obsłużyć 5 pasażerów w tym czasie. W związku z tym, wystarczy 1 pracownik, aby zrealizować wszystkie wymagania. Takie podejście jest zgodne z najlepszymi praktykami w zakresie obsługi klienta, które sugerują, że należy zapewnić wystarczającą liczbę pracowników do obsługi szczególnych potrzeb pasażerów, aby zminimalizować stres i zapewnić komfort podróży. Dokumentacja lotniskowa często zawiera wytyczne dotyczące liczby pracowników asystujących w oparciu o liczbę pasażerów wymagających pomocy.
Odpowiedzi sugerujące, że port lotniczy potrzebuje więcej niż jednego pracownika asystującego, opierają się na błędnym założeniu o dostępności czasu i efektywności wypełniania zadań. Przyjęcie, że potrzeba dwóch lub więcej asystentów, może wynikać z niepełnego zrozumienia procesu obsługi pasażera. W scenariuszu, gdy pasażerowie przyjeżdżają na lotnisko o 10:00, a do godziny 11:15 muszą być obsłużeni, to czas dostępny na asystę wynosi 75 minut. Jeżeli jedna osoba asystująca obsługuje jedną osobę w 15 minut, teoretycznie może ona pomóc 5 osobom w tym czasie. Dlatego myślenie, że do obsługi 5 osób potrzeba 2 lub więcej asystentów, jest błędne. Osoby mylące te zależności mogą mieć na uwadze zwiększone zapotrzebowanie w innych sytuacjach, takich jak szczytowe godziny lotów, gdzie liczba pasażerów może się zwiększyć. Jednak w tym przypadku, przy stałym czasie obsługi i konkretnej liczbie pasażerów, jedno stanowisko asystenta w pełni wystarcza. Kluczowym aspektem jest również zrozumienie, że efektywne zarządzanie personelem oraz ich odpowiednia organizacja mogą znacząco wpłynąć na komfort pasażerów, co jest niezwykle istotne w branży lotniczej, gdzie czas i jakość obsługi są kluczowe.