Rękaw, znany również jako mostek pasażerski, jest najczęściej stosowanym urządzeniem do boarding'u pasażerów na pokład samolotu. Umożliwia on bezpośrednie połączenie terminala z drzwiami samolotu, co znacznie zwiększa komfort oraz bezpieczeństwo pasażerów. Rękawy są regulowane i mogą być dostosowane do różnych typów samolotów, co pozwala na ich wszechstronność w użyciu. Dzięki zastosowaniu rękawów, pasażerowie mogą uniknąć konieczności przemieszczania się po płycie lotniska, co jest szczególnie istotne w trudnych warunkach atmosferycznych. W standardach lotniczych, takich jak ICAO i IATA, zaleca się wykorzystanie rękawów jako najbezpieczniejszej metody podchodzenia do samolotu. Dodatkowo, ich wykorzystanie przyczynia się do większej efektywności operacyjnej portów lotniczych, skracając czas boarding'u i deboarding'u, co ma kluczowe znaczenie dla utrzymania harmonogramu lotów.
Choć ruchome schody, windy i chodniki również mogą ułatwiać dostęp do samolotu, nie są one standardowym rozwiązaniem stosowanym w branży lotniczej do bezpośredniego boarding'u pasażerów. Ruchome schody, chociaż mogą być używane w niektórych portach lotniczych, nie zapewniają bezpośredniego dostępu do drzwi samolotu, co wiąże się z koniecznością przemieszczania się po płycie lotniska, co w efekcie zwiększa czas potrzebny na dokonanie odprawy. W przypadku windy, jej zastosowanie w kontekście boarding'u jest ograniczone głównie do osób z ograniczoną mobilnością i nie jest praktykowane w standardowych procedurach. Chodniki, z kolei, mogą być używane w niektórych sytuacjach, ale ich zastosowanie jest ograniczone i nie jest powszechną praktyką w lotnictwie pasażerskim. Wybierając odpowiednią metodę boarding'u, kluczowe jest zapewnienie nie tylko efektywności, ale również bezpieczeństwa i komfortu pasażerów, co najlepiej realizuje się poprzez zastosowanie rękawa. Dlatego też, wybór odpowiedniej metody dostępu do samolotu powinien opierać się na standardach branżowych, które jasno wskazują, że rękaw jest optymalnym rozwiązaniem.