Kod BLIND jest używany do oznaczenia pasażera niewidomego, który potrzebuje specjalnych usług wsparcia na lotnisku, w tym pomocy podczas przejścia przez terminal. W kontekście transportu lotniczego, kody te są zgodne z międzynarodowymi standardami, które mają na celu zapewnienie odpowiednich udogodnień dla osób z niepełnosprawnościami. Przykładem zastosowania kodu BLIND może być sytuacja, w której pasażer zgłasza potrzebę pomocy przy odprawie, przejścia przez kontrolę bezpieczeństwa czy dotarcia do bramki. Personel lotniska, korzystając z tego kodu, może skutecznie zaplanować i zorganizować wsparcie, co jest kluczowe dla zapewnienia komfortu i bezpieczeństwa pasażera. Dobre praktyki w zakresie obsługi osób z niepełnosprawnościami określają, że każda linia lotnicza powinna mieć wyraźnie zdefiniowane procedury dotyczące pomocy, które powinny być łatwo dostępne i zrozumiałe dla personelu, co również przyczynia się do pozytywnego doświadczenia podróżnych.
Kody WCHR, DEAF i MAAS, choć również odnoszą się do specyficznych potrzeb pasażerów, nie są odpowiednie w kontekście osób niewidomych. WCHR oznacza pasażera, który wymaga pomocy przy wsiadaniu lub wysiadaniu z samolotu, ale nie dotyczy bezpośrednio osób niewidomych. Jego zastosowanie jest ograniczone do sytuacji, gdy pasażer ma trudności z poruszaniem się, ale niekoniecznie z widzeniem. Z kolei kod DEAF jest przeznaczony dla osób niesłyszących lub z problemami ze słuchem. Użycie tego kodu w przypadku pasażera niewidomego jest błędne, ponieważ nie odpowiada on na specyficzne potrzeby związane z brakiem wzroku. MAAS, który oznacza usługi wsparcia dla pasażerów wymagających pomocy na lotnisku, również nie jest precyzyjny dla niewidomych. Zamiast tego, kod BLIND jest jednoznaczny i bezpośrednio odnosi się do osób niewidomych, co jest kluczowe dla odpowiedniego dostosowania usług i zapewnienia komfortu. Typowe błędy myślowe prowadzące do wyboru innych kodów mogą wynikać z nieporozumienia co do ich znaczenia i zakresu, a także braku znajomości specyfikacji dotyczących szczególnych potrzeb osób z niepełnosprawnościami w transporcie lotniczym. Ważne jest, aby pracownicy linii lotniczych i personel lotniskowy byli dobrze przeszkoleni w zakresie tych kodów, aby mogli skutecznie wspierać wszystkich pasażerów w sposób zgodny z ich potrzebami.