Kwalifikacja: SPL.02 - Obsługa podróżnych w portach i terminalach

Kategorie: Bilety i rezerwacje Prawa i obowiązki podróżnych

Pasażer posiada bilet na podróż promem z Gdańska do Karlskrony, ale podróż została odwołana z przyczyn niezależnych od pasażera. Jaki jest ostateczny termin zwrotu opłaty za przewóz przez przewoźnika morskiego, jeśli pasażer odstąpił od umowy?

Kodeks morski (fragment)
Art. 176. § 1. Przewoźnik obowiązany jest na żądanie zwrócić w całości opłatę za przewóz w przypadku śmierci pasażera przed rozpoczęciem podróży, jeżeli przewoźnik został o śmierci pasażera powiadomiony nie później niż na 3 dni przed rozpoczęciem podróży.
Art. 177. § 1. Pasażer może odstąpić od umowy i żądać zwrotu opłaty za przewóz w całości, gdy podróż została odwołana albo jej rozpoczęcie opóźniło się o ponad 90 minut.
Art. 177.§ 2. Przewoźnik zwraca opłatę za przewóz w terminie 7 dni od dnia zgłoszenia żądania.

Odpowiedzi