Kwalifikacja: SPL.02 - Obsługa podróżnych w portach i terminalach
Pasażer w dniu 16 lipca złożył do przewoźnika reklamację dotyczącą niewłaściwego wykonania usługi lotniczej. Sprawdził, że umowa przewozu nie określała krótszego terminu do rozpatrzenia reklamacji. Jeśli 23 lipca otrzymał niesatysfakcjonującą go odpowiedź, może złożyć skargę w tej sprawie do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego zgodnie z Ustawą Prawo lotnicze nie wcześniej niż
USTAWA PRAWO LOTNICZE (Dz. U. z 2012 r.) Dział X (Ochrona praw pasażerów) Art. 205 B |
4. Skargę, o której mowa w ust. 1, można złożyć nie wcześniej niż po upływie 30 dni od dnia złożenia reklamacji u przewoźnika, chyba że umowa przewozu lub regulamin przewozu określa krótszy termin do rozpatrzenia reklamacji. |