Kwalifikacja: SPL.02 - Obsługa podróżnych w portach i terminalach

Kategorie: Bilety i rezerwacje Prawa i obowiązki podróżnych

Pasażer z niepełnosprawnością potrzebujący asysty powinien ten fakt zgłosić przewoźnikowi kolejowemu

ROZPORZĄDZENIE (WE) NR 1371/2007
PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 23 października 2007 r.
dotyczące praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym
Artykuł 24Warunki udzielania pomocy
Przedsiębiorstwa kolejowe, zarządcy stacji, sprzedawcy biletów i operatorzy turystyczni współpracują ze sobą w celu udzielania pomocy osobom niepełnosprawnym lub osobom o ograniczonej sprawności ruchowej zgodnie z art. 22 i 23 oraz zgodnie z poniższymi literami:
a) pomoc zapewniana jest pod warunkiem, że przedsiębiorstwo kolejowe, zarządcę stacji, sprzedawcę biletów lub operatora turystycznego powiadomiono o potrzebie udzielenia pomocy danej osobie przynajmniej na 48 godzin, zanim taka pomoc będzie potrzebna. Jeżeli bilet pozwala na odbycie kilku podróży, wystarczy jedno powiadomienie, pod warunkiem, że przekazana zostanie wystarczająca informacja na temat terminu kolejnych przewozów;

Odpowiedzi