Kwalifikacja: SPL.02 - Obsługa podróżnych w portach i terminalach

Kategorie: Bilety i rezerwacje Prawa i obowiązki podróżnych

Pasażer zakupił bilet na planowaną na 17 czerwca 2020 r. podróż promem ze Szczecina do Ystad. Gdyby chciał odstąpić od umowy przewozu i zażądać zwrotu opłaty za ten bilet, musiałby zgodnie z Ustawą Kodeks morski powiadomić o tym przewoźnika najpóźniej w dniu

USTAWA z dnia 18 września 2001 r. Kodeks morski
(Dz. U. 2001 Nr 138 poz. 154)
Art. 175. § 1. Pasażer może żądać zwrotu opłaty za przewóz, jeżeli zawiadomił przewoźnika przynajmniej na siedem dni przed zapowiedzianym terminem rozpoczęcia podróży, że odstępuje od umowy. Przewoźnik może zatrzymać część opłaty nieprzekraczającą 1/4, jeżeli przed rozpoczęciem podróży nie zdołał sprzedać biletu innemu pasażerowi.
Art. 176. § 1. Przewoźnik obowiązany jest na żądanie zwrócić w całości opłatę za przewóz w przypadku śmierci pasażera przed rozpoczęciem podróży, jeżeli przewoźnik został o śmierci pasażera powiadomiony nie później niż na 3 dni przed rozpoczęciem podróży.
Art. 177. § 1. Pasażer może odstąpić od umowy i żądać zwrotu opłaty za przewóz w całości, gdy podróż została odwołana albo jej rozpoczęcie opóźniło się o ponad 90 minut.

Odpowiedzi