Kwalifikacja: SPL.02 - Obsługa podróżnych w portach i terminalach
Pociąg przyjechał na stację docelową z 1,5-godzinnym opóźnieniem w stosunku do planowanego przyjazdu. Na podstawie fragmentu rozporządzenia zamieszczonego w ramce pasażer, który zapłacił za bilet 150,00 zł, może zażądać od przedsiębiorstwa kolejowego odszkodowania za opóźnienie w minimalnej kwocie wynoszącej
ROZPORZĄDZENIE (WE) NR 1371/2007 PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 23 października 2007 r. dotyczące praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym Artykuł 17 Odszkodowanie 1. Nie tracąc prawa do przewozu, pasażer może zażądać od przedsiębiorstwa kolejowego odszkodowania za opóźnienie w przypadku opóźnienia pomiędzy podanym na bilecie miejscem wyjazdu i miejscem docelowym, za które nie otrzymał on zwrotu kosztów biletu zgodnie z art. 16. Minimalna kwota odszkodowania wynosi: a) 25% ceny biletu w przypadku opóźnienia wynoszącego od 60 do 119 minut; b) 50% ceny biletu w przypadku opóźnienia wynoszącego 120 minut lub więcej. |