Polskie Linie Lotnicze LOT S.A. są uznawane za tradycyjnego przewoźnika lotniczego, co oznacza, że oferują pełen zakres usług oraz różnorodne trasy, zarówno krajowe, jak i międzynarodowe. Tradycyjni przewoźnicy charakteryzują się tym, że zapewniają pasażerom więcej usług w ramach biletu, takich jak posiłki na pokładzie, możliwość wyboru miejsc oraz różnorodne klasy podróży. LOT jako członek międzynarodowej organizacji IATA (Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych) stosuje się do najwyższych standardów branżowych, co przekłada się na jakość oferowanych usług. Ponadto, LOT korzysta z nowoczesnej floty samolotów, co zwiększa komfort podróży. Przykładem zastosowania tego modelu jest oferta LOT-u na trasach do Stanów Zjednoczonych, gdzie pasażerowie mogą liczyć na różnorodne opcje klas podróży, co jest typowe dla tradycyjnych przewoźników. LOT ma również umowy code-share z innymi liniami, co pozwala na szerszy dostęp do międzynarodowych połączeń, co jest kolejnym aspektem typowym dla przewoźników tradycyjnych.
Podczas analizy innych dostępnych opcji odpowiedzi warto zauważyć, że pełnotaryfowy model przewozów odnosi się do linii lotniczych, które oferują różnorodne taryfy i elastyczność w rezerwacji biletów, co nie jest specyficzne dla Polskich Linii Lotniczych LOT S.A. Choć LOT może oferować różne taryfy, kluczowym elementem, który odróżnia go od przewoźników pełnotaryfowych, jest jego status tradycyjnego przewoźnika, a nie ograniczenie do jednego modelu taryfowego. Z kolei niskokosztowe linie lotnicze, takie jak Ryanair czy Wizz Air, koncentrują się na obniżeniu kosztów operacyjnych poprzez uproszczenie usług, eliminację posiłków oraz obniżenie kosztów podróży, co jest zupełnie odmienne od podejścia LOT-u. Również odpowiedź sugerująca, że LOT jest przewoźnikiem stacjonarnym, jest myląca, gdyż termin ten nie jest powszechnie używany w branży lotniczej i nie odnosi się do charakterystyki przewoźników. Przekonanie, że linie lotnicze mogą być klasyfikowane jako stacjonarne, może wynikać z nieporozumienia dotyczącego operacyjnych aspektów działalności linii lotniczych i ich modelu biznesowego. Kluczowe jest zrozumienie, że klasyfikacja linii lotniczych opiera się na ich ofercie usługowej oraz strategii operacyjnej, co w przypadku LOT-u prowadzi do jednoznacznej kategorii tradycyjnych przewoźników.