Odpowiedź na pytanie jest zgodna z Konwencją wiedeńską o stosunkach dyplomatycznych z 1961 roku, która stanowi, że przesyłki dyplomatyczne są nietykalne i nie mogą być poddawane kontroli bezpieczeństwa. W praktyce oznacza to, że państwa przyjmujące nie mają prawa do przeszukiwania czy inspekcji przesyłek dyplomatycznych, co ma na celu zapewnienie, że dyplomaci mogą wykonywać swoje obowiązki bez obaw o ingerencję w ich komunikację. Takie regulacje są fundamentalne dla utrzymania międzynarodowych relacji, gdyż zapewniają, że państwa będą respektować suwerenność i autonomię innych krajów. Przykładowo, w przypadku gdy dyplomata z kraju A wysyła dokumenty do swojej ambasady w kraju B, te przesyłki nie mogą być otwierane ani kontrolowane przez stronę B, co zabezpiecza poufność informacji. W związku z tym, znajomość tych zasad jest kluczowa dla każdego, kto pracuje w obszarze dyplomacji oraz międzynarodowych stosunków publicznych.
Wybór odpowiedzi związanej z konwencją tokijską, chicagowską czy warszawską wynika z nieporozumienia dotyczącego zakresu i celu tych umów. Konwencja tokijska, na przykład, dotyczy głównie kwestii bezpieczeństwa lotniczego i ochrony przed przestępstwami, które mogą wystąpić w powietrzu, a nie przesyłek dyplomatycznych. Podobnie, konwencja chicagowska z 1944 roku koncentruje się na zasadach międzynarodowego prawa lotniczego i nie odnosi się do ochrony przesyłek dyplomatycznych. Z kolei konwencja warszawska, dotycząca międzynarodowego transportu lotniczego, reguluje odpowiedzialność przewoźników w przypadku opóźnień czy zagubienia bagażu, a nie przesyłek dyplomatycznych. Te nieporozumienia mogą wynikać z mylnego założenia, że wszystkie międzynarodowe umowy dotyczą bezpieczeństwa transportu mają ten sam zakres. Kluczowe jest zrozumienie, że różne konwencje mają różne cele i zastosowania, a niewłaściwe ich łączenie prowadzi do błędnych wniosków. Dlatego ważne jest, by osoby zajmujące się międzynarodowymi relacjami dyplomatycznymi miały jasną wiedzę na temat specyfiki każdej z konwencji oraz ich zastosowania w praktyce.