Kwalifikacja: SPL.02 - Obsługa podróżnych w portach i terminalach

Kategorie: Bilety i rezerwacje Prawa i obowiązki podróżnych

W dniu 25 kwietnia za kwotę 75,00 zł pasażer zakupił bilet autokarowy na przejazd, który zostanie zrealizowany 21 maja. 6 maja podróżny musiał zrezygnować z wyjazdu. O jaką maksymalnie kwotę należności od przewoźnika może ubiegać się podróżny, zgodnie z regulaminem przewozu?

REGULAMIN PRZEWOZU
MIĘDZYNARODOWYMI LINIAMI AUTOKAROWYMI
4. Bilety
4.8 W przypadku rezygnacji przez Pasażera z odbycia podróży, przysługuje mu zwrot należności stosowny do niewykorzystanego świadczenia przewozowego po potrąceniu części należności (odstępnego). W zależności od terminu rezygnacji Przewoźnikowi przysługuje prawo do dokonania potrąceń następujących kwot:
a) powyżej 14 dni przed wyjazdem 10% wartości biletu,
b) od 14 dni do 48 godzin przed wyjazdem 25% wartości biletu,
c) od 48 godzin do 24 godzin przed wyjazdem 50% wartości biletu,
d) poniżej 24 godzin przed wyjazdem 90% wartości biletu.
Zwrotu należności za niewykorzystany bilet dokonuje biuro, w którym zakupiono bilet. Za bilet zakupiony u pilota w autokarze zwrotu dokonuje Przewoźnik. Zwrotu biletu zakupionego przez Internet dokonuje się na stronie, na której bilet został zakupiony.
4.9 Przewoźnik ma prawo do potrącenia 95% wartości biletu w przypadku niezgłoszenia się Pasażera na odjazd autokaru oraz w sytuacjach opisanych w punktach, 2.3, 3,2, 3.3 Regulaminu.

Odpowiedzi