Zgodnie z przedstawionym wykresem najwięcej pasażerów w transporcie kolejowym w 2014 roku zostało przewiezionych przez
Odpowiedzi
Informacja zwrotna
Odpowiedź, że największą liczbę pasażerów w transporcie kolejowym w 2014 roku przewiozły Przewozy Regionalne, jest prawidłowa ze względu na dane przedstawione na wykresie kołowym. Udział Przewozów Regionalnych wynosił 29,4%, co wyraźnie przekracza wartości innych przewoźników. Zrozumienie, które usługi transportowe dominują w danej kategorii, jest istotne dla analizy rynku transportowego oraz podejmowania decyzji strategicznych w branży. Na przykład, w kontekście planowania rozwoju infrastruktury kolejowej czy strategii marketingowych, znajomość liderów w przewozach pasażerskich pozwala na lepsze dostosowanie oferty do potrzeb rynku. Przewozy Regionalne, jako kluczowy gracz, mogą wpływać na kształtowanie polityki transportowej oraz standardy jakości świadczonych usług. Warto zauważyć, że analiza udziałów rynkowych jest standardem w branży, umożliwiającym oceny efektywności i konkurencyjności przewoźników.
Wybór odpowiedzi wskazującej na Koleje Mazowieckie, Koleje Wielkopolskie lub Warszawską Kolej Dojazdową (WKD) jest nieprawidłowy, ponieważ te przewoźnicy notowali znacznie niższe wyniki w przewozach pasażerskich. Koleje Mazowieckie wyniosły 23,26%, co nadal jest dalekie od dominującego wyniku Przewozów Regionalnych. Koleje Wielkopolskie zaledwie 2,69%, a WKD 2,95%, co pokazuje, że ich wpływ na rynek jest marginalny w porównaniu do lidera. Typowym błędem w analizie danych statystycznych jest pomijanie kontekstu i porównywanie wartości bez uwzględnienia ich relacji. Udział procentowy przewoźnika nie jest jedynie liczbą, lecz wskaźnikiem jego pozycji na rynku oraz efektywności operacyjnej. W branży transportowej zrozumienie dynamiki przewozów oraz identyfikacja kluczowych graczy ma fundamentalne znaczenie dla podejmowania decyzji strategicznych, takich jak alokacja środków finansowych na marketing czy rozwój floty. Warto również zauważyć, że odpowiedzi błędne mogą wynikać z niepełnej analizy dostępnych danych, co prowadzi do mylnych konkluzji. Dlatego kluczowe jest nie tylko znajomość danych, ale również ich umiejętne interpretowanie w szerszym kontekście rynku transportowego.