Aby określić minimalną liczbę wozów podnośnikowych potrzebnych do przeładunku 150 skrzyń w czasie nieprzekraczającym 40 minut, należy najpierw obliczyć całkowity czas potrzebny na przeładunek wszystkich skrzyń. Czas cyklu jednego wozu podnośnikowego wynosi 2 minuty na skrzynię, więc dla 150 skrzyń czas potrzebny na jeden wóz wynosi: 150 skrzyń * 2 minuty/skrzynia = 300 minut. Aby dostarczyć skrzynie w wymaganym czasie 40 minut, potrzebujemy oszacować, ile wozów będzie w stanie wykonać tę pracę w tym czasie. Można to obliczyć, dzieląc całkowity czas przeładunku przez czas, jaki ma jeden wóz: 300 minut / 40 minut = 7,5. Ponieważ liczba wozów musi być całkowita, zaokrąglamy w górę, co oznacza, że potrzebne są 8 wozy. W praktyce, stosowanie większej liczby wozów pozwala na bardziej efektywne zarządzanie czasem przeładunku, co jest zgodne z najlepszymi praktykami w logistyce oraz zarządzaniu łańcuchami dostaw. Optymalizacja takich procesów przyczynia się do zwiększenia wydajności i redukcji kosztów operacyjnych, co jest kluczowe w branży transportowej.
Wybór niewłaściwej liczby wozów podnośnikowych często wynika z niepełnego zrozumienia czasu cyklu oraz całkowitego czasu potrzebnego na wykonanie zadania. Na przykład, wybór 4 wozów sugeruje, że użytkownik zakłada, że każdy wóz będzie mógł jednocześnie obsługiwać wszystkie skrzynie, co jest błędem. W rzeczywistości, przy 4 wozach, każdy z nich musiałby przeładować 37,5 skrzyni, co w praktyce oznacza, że jeden wóz musiałby pracować przez 75 minut, co znacznie przekracza dostępne 40 minut. Wybór 6 wozów również nie jest wystarczający, gdyż oznaczałoby to, że każdy wóz musiałby zająć się 25 skrzyniami, co prowadzi do 50 minut pracy, co również przekracza dozwolony czas. Odpowiedzi, takie jak 2 wozy, są szczególnie nieodpowiednie, ponieważ implikują, że możliwe jest przeładowanie 150 skrzyń w 20 minut, co jest fizycznie niemożliwe przy podanym czasie cyklu 2 minut na skrzynię. Kluczowym błędem myślowym jest niepełne uwzględnienie wymagań czasowych oraz mechanizmów pracy wozów, które powinny funkcjonować w koordynacji, aby osiągnąć zamierzony cel w rygorystycznych ramach czasowych. Zrozumienie tych aspektów jest istotne dla prawidłowego planowania operacji logistycznych, co jest kluczowe dla zapewnienia efektywności i terminowości usług transportowych.