Aby obliczyć czas zakończenia załadunku 60 kontenerów 20-stopowych i 60 kontenerów 40-stopowych, najpierw obliczamy całkowity czas załadunku każdego rodzaju kontenera. Załadunek jednego kontenera 20-stopowego trwa 120 sekund, co oznacza, że załadunek 60 kontenerów zajmie 60 * 120 = 7200 sekund, co odpowiada 2 godzinom. Z kolei załadunek jednego kontenera 40-stopowego zajmuje 150 sekund, więc załadunek 60 kontenerów zajmie 60 * 150 = 9000 sekund, co odpowiada 2 godzinom i 30 minutom. Łączny czas załadunku wynosi zatem 2 godziny + 2 godziny i 30 minut = 4 godziny i 30 minut. Załadunek rozpoczyna się o godzinie 7:00, co oznacza, że kończy się on o godzinie 11:30. Należy jednak uwzględnić przerwy. Po 3 godzinach przewiduje się 30-minutową przerwę, co oznacza, że po 3 godzinach pracy, czyli o 10:00, następuje przerwa do 10:30. Następnie pozostałaby godzina pracy do zakończenia załadunku o 12:00. Zatem poprawna odpowiedź na pytanie to 12:00, co jest zgodne z zasadami organizacji pracy w logistyce, gdzie uwzględnia się czas pracy i przerwy zgodnie z regulacjami BHP.
Wszystkie niepoprawne odpowiedzi wynikają z błędnej analizy czasu załadunku i przerw. Przykładowo, wybór godziny 11:30 może sugerować, że użytkownik pomijał czas potrzebny na przerwy, co jest częstym błędem w analizach procesów logistycznych. W rzeczywistości czas całkowity, który należy uwzględnić, obejmuje zarówno czas załadunku, jak i przerwy, które są kluczowe dla planowania operacji. Inna odpowiedź, zakładająca, że załadunek zakończy się o godzinie 13:00, ignoruje fakt, że czas załadunku mógł być zrozumiany jako bezprzerwowy, co jest niezgodne ze standardami operacyjnymi. W praktyce, błędne podejście do kalkulacji czasu pracy prowadzi do nieefektywności, co jest szczególnie istotne w branży transportowej, gdzie optymalizacja czasu ma bezpośredni wpływ na koszty operacyjne i jakość usług. Z punktu widzenia logistyki, kluczowe jest dokładne planowanie, które uwzględnia wszystkie zmienne, w tym przerwy, co pozwala uniknąć opóźnień i zwiększyć wydajność procesów. Takie podejście jest zgodne z zasadami zarządzania projektami w branży transportowej, które zaleca dokładne planowanie każdego etapu operacji.