Odpowiedź 'Do 8:50' jest poprawna, ponieważ wyładunek 100 kontenerów 40' przy użyciu 4 suwnic, z czasem wyładunku jednego kontenera wynoszącym 2 minuty, wymaga obliczenia całkowitego czasu wyładunku. Czas wyładunku jednego kontenera wynosi 2 minuty, a przy 4 suwnicach możemy jednocześnie wyładować 4 kontenery w ciągu 2 minut. W ciągu 2 minut czas potrzebny na wyładunek to 4 kontenery, więc aby wyładować 100 kontenerów, potrzebujemy 25 cykli po 2 minuty każdy. W ten sposób całkowity czas wyładunku wynosi 25 cykli x 2 minuty = 50 minut. Zatem wyładunek zaczynający się o 8:00 zakończy się o 8:50. Ta metoda obliczeniowa jest zgodna z zasadami efektywności operacji portowych, w których równoległe działanie sprzętu znacząco zwiększa wydajność. Zrozumienie dynamiki wyładunku w kontekście logistyki morskiej jest kluczowe dla optymalizacji procesów w łańcuchu dostaw.
Odpowiedzi, które wskazują na inne godziny zakończenia wyładunku, wynikają z błędnego zrozumienia dynamiki procesu załadunku i wyładunku kontenerów. Na przykład stwierdzenie, że wyładunek zakończy się o 11:30, sugeruje, że nie uwzględniono możliwości równoległego działania czterech suwnic. Ignorując współpracę maszyn, można błędnie obliczyć czas wymagany na wyładunek. Kolejną nieścisłością jest odpowiedź sugerująca zakończenie wyładunku o 9:40, co także nie uwzględnia pełnego potencjału sprzętu. W przypadku 4 suwnic, które mogą jednocześnie obsługiwać kontenery, czas wyładunku znacznie się skraca. Podobnie, odpowiedzi wskazujące na zakończenie wyładunku o 8:25 pomijają kluczowy fakt, że potrzeba 50 minut na wyładunek 100 kontenerów, co skutkuje błędnym oszacowaniem czasu. Prawidłowe podejście do analizy tego typu problemów wymaga zrozumienia algorytmów optymalizacji procesów i umiejętności analitycznego myślenia, co jest niezbędne w nowoczesnej logistyce oraz w zarządzaniu operacjami portowymi.