Odpowiedź 16 sztuk jest prawidłowa, ponieważ maksymalna liczba ładunków, jakie można umieścić na palecie EUR, zależy od jej wymiarów oraz maksymalnej dozwolonej masy. Paleta EUR ma wymiary 1200 mm x 800 mm, co daje powierzchnię 0,96 m². Ładunek o wymiarach 600 mm x 400 mm zajmuje powierzchnię 0,24 m². Obliczając, możemy umieścić 4 ładunki na długości (1200 mm / 600 mm) i 2 ładunki na szerokości (800 mm / 400 mm), co daje 4 x 2 = 8 ładunków na jednej warstwie. Aby obliczyć maksymalną liczbę ładunków, musimy również wziąć pod uwagę masę ładunków. Każdy ładunek waży 20 kg, więc 8 ładunków to 160 kg. Do tego dochodzi waga palety, czyli 25 kg, co daje łącznie 185 kg. Możemy umieścić jeszcze jedną warstwę ładunków, co daje w sumie 16 sztuk (8 na każdej z dwóch warstw). To podejście jest zgodne z najlepszymi praktykami w logistyce, które nakazują równomierne rozłożenie ładunku oraz przestrzeganie limitów wagowych. Przykładem zastosowania tej wiedzy jest optymalne planowanie załadunku w transporcie, co wpływa na redukcję kosztów i zwiększenie efektywności transportu.
Wybór 12 sztuk jako maksymalnej liczby ładunków do załadunku na paletę EUR opiera się na błędnych założeniach dotyczących wymiarów i wymagań wagowych. Istnieje założenie, że paleta może pomieścić jedynie jedną warstwę ładunków, co jest nieprawidłowe. W rzeczywistości, przy prawidłowym rozmieszczeniu ładunków możemy załadować dwie warstwy, co zwiększa całkowitą liczbę załadunku. Oprócz tego, nie uwzględniono wymogu równomiernego rozmieszczenia ładunku, co jest kluczowe dla zachowania stabilności i bezpieczeństwa transportowanych towarów. W przypadku 12 ładunków suma ich masy wyniosłaby 240 kg, a dodając wagę palety, całkowita masa osiągnęłaby 265 kg. To podejście ignoruje możliwość maksymalizacji przestrzeni i masy, co jest fundamentalne w logistyce. Dodatkowo, nie rozważono, że przy każdej warstwie możemy pomieścić 8 ładunków, co prowadzi do błędnego przeświadczenia o ograniczeniach paletowego załadunku. W logistyce kluczowym aspektem jest nie tylko efektywne wykorzystanie przestrzeni, ale także ścisłe przestrzeganie norm i standardów, które nakładają konkretne ograniczenia na masę i rozmieszczenie ładunku. Dlatego należy stosować zasady matematyczne i zasady dotyczące bezpieczeństwa załadunku, aby uniknąć błędnych kalkulacji i zapewnić efektywną organizację transportu.