Aby obliczyć maksymalną liczbę paletowych jednostek ładunkowych (pjł), które można załadować do kontenera, należy najpierw uwzględnić jego wymiary oraz wymagania dotyczące wentylacji. Kontener ma wymiary 12,2 m długości, 2,4 m szerokości i 2,5 m wysokości. Po uwzględnieniu 40 mm (0,04 m) szczeliny do cyrkulacji powietrza, wysokość ładunku wynosi 2,5 m - 0,04 m = 2,46 m. Wymiary pojedynczej palety to 1,2 m długości, 0,8 m szerokości i 1,0 m wysokości. Obliczamy najpierw, ile palet zmieści się w rzędzie wzdłuż długości kontenera: 12,2 m / 1,2 m = 10,17, czyli maksymalnie 10 palet. Następnie, w szerokości kontenera: 2,4 m / 0,8 m = 3 palety. Zatem, w jednym poziomie można załadować 10 x 3 = 30 palet. Jeżeli wysokość ładunku wynosi 2,46 m i pojedyncza paleta ma wysokość 1,0 m, zatem w wysokości można załadować 2 palety (2,46 m / 1,0 m = 2,46, zaokrąglając w dół). Ostatecznie maksymalna liczba paletowych jednostek ładunkowych wynosi 30 x 2 = 60 pjł. Taki sposób obliczeń jest zgodny z najlepszymi praktykami w branży logistycznej i transportowej, które zalecają uwzględnianie rzeczywistych wymiarów ładunków oraz niezbędnych wymagań dotyczących wentylacji.
Wiele z odpowiedzi, które wskazują błędne wartości maksymalnej liczby palet, opiera się na nieprawidłowych założeniach dotyczących wymiarów i organizacji przestrzeni w kontenerze. W przypadku odpowiedzi, które sugerują liczby takie jak 80 pjł, może to wynikać z błędnego przeliczenia długości kontenera na liczbę palet bez uwzględnienia ich rzeczywistych wymiarów oraz konieczności pozostawienia szczeliny na cyrkulację powietrza. Dla pełnego zrozumienia, należy zauważyć, że nie można załadować więcej niż 3 palety w szerokości kontenera. Ponadto, podejście do obliczeń powinno uwzględniać zarówno długość, jak i wysokość ładunku, a także dodatkowe wymagania dotyczące wentylacji. Wysokość kontenera, po uwzględnieniu szczeliny, zmienia maksymalną liczbę palet, które można załadować w pionie. Dlatego też koncepcje, takie jak załadowanie 40 pjł, są również błędne, ponieważ w tym przypadku pominięto możliwości maksymalnego zagospodarowania przestrzeni. W branży transportowej kluczowe jest dokładne przestrzeganie wymagań dotyczących wymiarów oraz zapewnienie skutecznej cyrkulacji powietrza, co jest standardem w logistyce. Prawidłowe obliczenia są nie tylko niezbędne dla efektywności transportu, ale także dla bezpieczeństwa ładunku.