Odpowiedź DAP (Delivered at Place) jest właściwa. To dlatego, że zgodnie z tymi zasadami INCOTERMS 2020, sprzedający ma za zadanie dostarczyć towar do wyznaczonego miejsca, co w tym przypadku oznacza miejsce, gdzie towar ma być rozładowany. Sprzedający musi dostarczyć towar na środek transportu, zostawiając go w gotowości do wyładunku dla kupującego. Ta opcja oznacza, że sprzedający bierze na siebie wszystkie koszty i ryzyko związane z transportem, aż do momentu dostarczenia towaru na miejsce. W praktyce, sprzedający musi zorganizować transport, zapłacić za to wszystko i zająć się formalnościami celnymi. Przyjmując na przykład, że firma z Polski sprzedaje maszyny do Niemiec, odpowiedzialność za transport i dostarczenie ich do magazynu tam spada na sprzedającego. To bardzo wygodne dla kupującego, bo nie musi się martwić o wszystko, dopóki towar nie dotrze na miejsce.
Odpowiedzi EXW, FAS oraz CIP nie są w tym przypadku dobre, bo każda z tych formuł INCOTERMS 2020 ma inne zasady dotyczące wymagań sprzedającego i kupującego. EXW (Ex Works) to opcja, w której sprzedający spełnia minimalne obowiązki, dostarczając towar w swoim zakładzie. Cała odpowiedzialność i koszty transportu są na kupującym, więc to nie działa, kiedy potrzebne jest dostarczenie towaru do miejsca, gdzie ma być rozładowany. FAS (Free Alongside Ship) odnosi się bardziej do transportu morskiego i mówi, że sprzedający dostarcza towar obok statku, co też nie spełnia wymagań dotyczących rozładunku. Z kolei CIP (Carriage and Insurance Paid to) oznacza, że sprzedający płaci za transport i ubezpieczenie, ale też nie zapewnia dostarczenia do miejsca rozładunku. Zrozumienie tych zasad INCOTERMS 2020 jest ważne, żeby wiedzieć, kto za co odpowiada w transakcji handlowej. Często ludzie się mylą w kwestii odpowiedzialności oraz nie przewidują dodatkowych kosztów, które mogą się pojawić podczas realizacji umowy.