Odpowiedź 1 435 mm jest prawidłowa, ponieważ jest to standardowy rozstaw szyn dla kolei normalnotorowych w większości krajów na świecie, w tym w Polsce, Niemczech, Francji oraz Wielkiej Brytanii. Rozstaw ten został przyjęty jako międzynarodowy standard, co umożliwia interoperacyjność pomiędzy systemami kolejowymi różnych krajów. Standard 1 435 mm jest również zgodny z rekomendacjami Międzynarodowej Unii Kolejowej (UIC), co sprzyja efektywności transportu towarowego i pasażerskiego na poziomie międzynarodowym. Przykłady zastosowania tego rozstawu można znaleźć w europejskich sieciach kolejowych, gdzie umożliwia on łatwe przesiadki pomiędzy różnymi systemami. W praktyce oznacza to nie tylko komfort dla podróżnych, ale także optymalizację kosztów przewozów oraz czasów przejazdu. Znajomość tego standardu jest kluczowa dla inżynierów i projektantów infrastruktury kolejowej, którzy muszą zapewnić kompatybilność ze istniejącymi systemami oraz projektować nowe tory zgodnie z uznawanymi normami.
Rozstawy szyn inne niż 1 435 mm, takie jak 1 520 mm, 1 675 mm czy 1 600 mm, nie są standardem dla kolei normalnotorowych w wymienionych krajach, co prowadzi do nieporozumień na temat interoperacyjności. Rozstaw 1 520 mm, stosowany głównie w Rosji i niektórych krajach byłego ZSRR, ogranicza wymianę taboru kolejowego z krajami, gdzie obowiązuje rozstaw normalny, co w praktyce wpływa na zwiększenie kosztów transportu oraz komplikacje w organizacji przewozów. Z kolei rozstaw 1 675 mm, używany na przykład w Irlandii, jest typowy dla linii kolejowych w tym kraju, ale nie jest powszechnie stosowany w Europie kontynentalnej, co czyni go mniej praktycznym rozwiązaniem w kontekście międzynarodowym. Rozstaw 1 600 mm, stosowany w niektórych sieciach tramwajowych oraz kolei, również nie znajduje zastosowania w kontekście normalnotorowych linii kolejowych w Europie. Błędne podejście do kwestii rozstawu szyn może prowadzić do niedoszacowania znaczenia standardów, które są kluczowe dla zapewnienia prawidłowego funkcjonowania systemów kolejowych oraz wygody pasażerów. Zrozumienie różnorodności rozstawów szyn i ich zastosowań jest istotne dla inżynierów i planistów, którzy muszą projektować rozwiązania uwzględniające te aspekty, aby uniknąć kłopotów związanych z kompatybilnością i efektywnością transportu.