Odpowiedź 48 opakowań jest poprawna, gdyż wynika z obliczeń związanych z maksymalnym obciążeniem palety oraz jej wymiarami. Paleta ma wymiary 1200 mm x 800 mm, co daje powierzchnię 0,96 m². Każde opakowanie ma wymiary 300 mm x 400 mm, co przekłada się na powierzchnię 0,12 m². Aby obliczyć maksymalną liczbę opakowań, dzielimy powierzchnię palety przez powierzchnię pojedynczego opakowania: 0,96 m² / 0,12 m² = 8 opakowań na warstwę. Następnie, obliczamy wysokość warstwy opakowań: 220 mm (wysokość opakowania) x 8 = 1760 mm. Ta wysokość przekracza dopuszczalną wysokość paletowej jednostki ładunkowej wynoszącą 1500 mm. Dlatego należy ograniczyć liczbę warstw. Maksymalna liczba warstw, które można ułożyć to 1500 mm / 220 mm = 6,8, co zaokrągla się do 6 warstw. Całkowita liczba opakowań to 8 opakowań na warstwę x 6 warstw = 48 opakowań. Umożliwia to efektywne wykorzystanie przestrzeni ładunkowej, co jest zgodne z najlepszymi praktykami w logistyce, gdzie optymalizacja przestrzeni ładunkowej jest kluczowa.
Wybór liczby 72 opakowania sugeruje, że obliczenia dotyczące rozmieszczenia opakowań nie uwzględniają ograniczeń wysokości palety. Osiągnięcie takiej liczby opakowań na palecie wymagałoby, aby na jednej warstwie zmieściło się 9 opakowań. Jednak przy analizie wymiarów opakowania (300 mm x 400 mm) w kontekście wymiarów palety (1200 mm x 800 mm), wynika, że na powierzchni mieszczą się tylko 8 opakowań w jednym rzędzie (4 wzdłuż i 2 w szerokości). Dodatkowo, uwzględniając wysokość opakowania (220 mm), przy 72 opakowaniach na palecie dochodzimy do problemu z dopuszczalną wysokością, ponieważ 72 opakowania zajmowałyby zbyt dużo miejsca w pionie. Podobne błędy można zauważyć w przypadku 24 opakowań; chociaż w kontekście wymiarów wysokości można by to w pewnym stopniu zaakceptować, nadal nie zgadza się to z maksymalną liczbą opakowań, które mogą być umieszczone na palecie. W przypadku 8 opakowań, chociaż nie przekracza to wysokości, nie wykorzystuje to w pełni możliwości palety. Kluczowe jest zrozumienie, że optymalne wykorzystanie przestrzeni ładunkowej nie polega tylko na obliczeniu ilości, ale także na uwzględnieniu wszystkich limitów i wymagań, w tym zarówno w zakresie wysokości, jak i maksymalnego obciążenia, co jest istotnym elementem efektywnej logistyki.