Aby obliczyć liczbę pojazdów obsłużonych podczas jednej zmiany, musimy rozpocząć od całkowitej liczby paletowych jednostek ładunkowych (pjł) załadowanych w ciągu trzech zmian, czyli 10 200 pjł. Następnie dzielimy tę wartość przez liczbę zmian, co daje nam średnią liczbę pjł załadowanych w jednej zmianie: 10 200 pjł / 3 zmiany = 3 400 pjł na zmianę. Każdy pojazd załadował 34 pjł, więc aby obliczyć liczbę pojazdów obsłużonych w jednej zmianie, dzielimy 3 400 pjł przez 34 pjł na pojazd: 3 400 pjł / 34 pjł/pojazd = 100 pojazdów. To obliczenie jest zgodne z dobrymi praktykami w logistyce, gdzie efektywne planowanie i organizacja pracy mają kluczowe znaczenie dla optymalizacji procesów załadunkowych. Zrozumienie tej koncepcji jest również przydatne w kontekście zarządzania łańcuchem dostaw, gdzie ważne jest, aby móc dokładnie szacować czas i zasoby potrzebne do realizacji zadań.
Analizując inne odpowiedzi, warto zauważyć, że przyjęcie liczby 300 pojazdów sugerowałoby, że w jednej zmianie załadowano 10 200 pjł / 300 pojazdów = 34 pjł na pojazd, co zgadza się z danymi, ale nie uwzględnia całkowitych jednostek załadowanych. Z kolei 400 pojazdów prowadziłoby do załadunku 10 200 pjł / 400 pojazdów = 25,5 pjł na pojazd, co nie jest możliwe, gdyż każdy pojazd załadował 34 pjł. Ostatnia propozycja, 500 pojazdów, prowadzi do całkowitej liczby pjł w wysokości 10 200 pjł / 500 pojazdów = 20,4 pjł na pojazd, co również jest niezgodne z założeniem, że każdy pojazd załadował 34 pjł. Te błędne obliczenia wynikają z niewłaściwego rozumienia proporcji i jednostek. Kluczowym błędem myślowym jest nieprawidłowe dzielenie całkowitej liczby pjł przez liczbę pojazdów, zamiast zrozumienia, że dane muszą być dzielone w kolejności, zaczynając od całej liczby załadunków, a następnie określając liczbę pojazdów obsłużonych w ramach jednej zmiany. Takie podejście może prowadzić do poważnych nieporozumień w praktyce logistycznej, gdzie precyzyjne obliczenia mają kluczowe znaczenie dla efektywności operacyjnej.