Aby obliczyć najpóźniejszy czas rozpoczęcia załadunku 20 kontenerów i 30 skrzyń, należy najpierw ustalić całkowity czas potrzebny na załadunek. Czas załadunku jednego kontenera wynosi 3 minuty, co oznacza, że załadunek 20 kontenerów zajmie 60 minut (20 kontenerów x 3 minuty). Z kolei czas załadunku jednej skrzyni to 5 minut, więc załadunek 30 skrzyń zajmie 150 minut (30 skrzyń x 5 minut). Suma tych czasów to 210 minut. Barka musi wypłynąć o godzinie 15:00, ale załadunek powinien być zakończony 20 minut wcześniej, co oznacza, że zakończenie załadunku musi nastąpić o godzinie 14:40. Aby obliczyć, o której godzinie należy rozpocząć załadunek, należy odjąć od 14:40 czas załadunku, czyli 210 minut. 210 minut to 3 godziny i 30 minut, co oznacza, że załadunek powinien zacząć się o godzinie 11:10. Takie podejście do planowania załadunku jest zgodne z najlepszymi praktykami w logistyce, gdzie kluczowe jest odpowiednie zarządzanie czasem oraz przestrzeganie terminu wypłynięcia statku, aby uniknąć opóźnień i kosztów związanych z niewłaściwym planowaniem.
Wybór nieprawidłowej godziny rozpoczęcia załadunku często jest wynikiem błędnego zrozumienia wymagań czasowych oraz nieprawidłowych obliczeń związanych z czasem załadunku. Na przykład, jeśli ktoś wybiera godzinę 11:40, może to sugerować, że zignorował czas, jaki potrzebny jest na załadunek wszystkich kontenerów i skrzyń. W rzeczywistości całkowity czas załadunku wynosi 210 minut, a nie uwzględnienie odpowiedniej liczby minut do zakończenia operacji prowadzi do mylnych wniosków. W sytuacji, gdy barka musi wypłynąć o 15:00 i załadunek ma być zakończony 20 minut wcześniej, istotne jest zrozumienie, że czas na załadunek nie może być mniejszy niż suma czasów poszczególnych operacji załadunkowych. Ustalanie czasu rozpoczęcia bez dokładnych obliczeń prowadzi do ryzykownego podejścia w logistyce, gdzie terminy są kluczowe. W praktyce, korygowanie planów załadunku w oparciu o realistyczne oceny czasowe oraz rezerwę na nieprzewidziane okoliczności to standardowe procedury, aby uniknąć opóźnień i związanych z nimi kosztów. Warto mieć na uwadze, że w logistyce każdy błąd w harmonogramie może prowadzić do znacznych strat, dlatego rzetelne obliczenia i analiza czasowa są kluczowe dla efektywnego zarządzania operacjami transportowymi.