Poprawna odpowiedź to 12:00, ponieważ po obliczeniach czas załadunku 60 kontenerów TEU (o długości 20 stóp) i 60 kontenerów FEU (o długości 40 stóp) wynosi odpowiednio 120 sekund na kontener TEU oraz 150 sekund na kontener FEU. Łączny czas załadunku kontenerów TEU to 60 * 120 sekund = 7200 sekund, co daje 120 minut. Łączny czas załadunku kontenerów FEU wynosi 60 * 150 sekund = 9000 sekund, co daje 150 minut. Suma czasu załadunku to 120 minut + 150 minut = 270 minut, co odpowiada 4 godzinom i 30 minutom. Załadunek rozpoczyna się o 7:00, więc po 4 godzinach i 30 minutach dotrzemy do godziny 11:30, a następnie dodajemy 30 minut przerwy, co daje nam godzinę 12:00. Takie obliczenia są standardową praktyką w logistyce i zarządzaniu łańcuchem dostaw, gdzie czas realizacji zadań jest kluczowy dla efektywności operacyjnej.
Wybór niepoprawnej godziny zakończenia załadunku często wynika z niezrozumienia mechanizmów obliczania czasu pracy urządzeń i przerw. Czas załadunku kontenerów jest kluczowym wskaźnikiem w logistyce, a jego źle oszacowanie może prowadzić do poważnych opóźnień w harmonogramie operacyjnym. Na przykład, wybór godziny 11:30 nie uwzględnia całkowitego czasu załadunku wszystkich kontenerów. Obliczenia powinny obejmować zarówno czas pracy, jak i przerwy. Często pojawia się błąd w pomijaniu czasu przerwy lub myleniu jednostek czasu. Jeżeli obliczymy czas załadunku kontenerów TEU i FEU, widzimy, że sumaryczny czas załadunku to 270 minut, co przekłada się na 4 godziny i 30 minut. Jeżeli rozpoczniemy pracę o 7:00, zakończenie załadunku przypada na 11:30, ale musimy doliczyć 30 minut przerwy, co prowadzi do godziny 12:00. Wybór godziny 13:00 także bazuje na błędnych założeniach, jakoby czas załadunku był krótszy. Ważne jest, aby przy rozwiązywaniu tego typu problemów stosować standardowe metody obliczeniowe i uwzględniać wszystkie czynniki wpływające na czas realizacji, aby uniknąć opóźnień i zapewnić terminowość dostaw, co jest kluczowe w branży logistycznej.