Określ minimalną liczbę wagonów niezbędnych do przewozu 20 kontenerów 40' i 30 kontenerów 20'.
Odpowiedzi
Informacja zwrotna
Aby określić minimalną liczbę wagonów potrzebnych do przewozu 20 kontenerów 40' oraz 30 kontenerów 20', należy najpierw przeliczyć łączną ilość TEU (Twenty-foot Equivalent Unit). Kontener 40' odpowiada 2 TEU, więc 20 kontenerów 40' to 40 TEU. Kontener 20' to 1 TEU, zatem 30 kontenerów 20' to 30 TEU. Łącznie daje to 70 TEU. Przy wagonach o ładowności 4 TEU, minimalna liczba wagonów potrzebnych do przewozu 70 TEU wynosi 70/4 = 17,5, co oznacza, że potrzeba 18 wagonów. W praktyce, w transporcie kolejowym, stosowanie wagonów o wyższej ładowności jest korzystne, ponieważ zmniejsza to ogólną liczbę jednostek potrzebnych do przewozu, co prowadzi do oszczędności w kosztach transportu oraz zwiększa efektywność operacyjną. Zgodnie z dobrą praktyką, przewoźnicy kolejowi dążą do optymalizacji wykorzystania przestrzeni ładunkowej, co przekłada się na lepszą rentowność i mniejsze obciążenie infrastruktury. Ponadto, odpowiednie dobieranie wagonów zgodnie z ładownością wpływa również na redukcję emisji CO2 na jednostkę ładunku.
Analizując inne odpowiedzi, można dostrzec różne błędy w obliczeniach oraz przyjętych założeniach. W przypadku wagonów o ładowności 3 TEU, potrzeba byłoby 70/3 = 23,33 wagony, co oznacza, że liczba wagonsów musiałaby wynosić co najmniej 24. Odpowiedź sugerująca 22 wagony nie uwzględniała konieczności zaokrąglenia w górę, co jest niezbędne w praktyce transportowej, gdyż nie można mieć ułamkowej liczby wagonów. Inna koncepcja dotycząca 25 wagonów o ładowności 2 TEU i 6 wagonów o ładowności 3 TEU nie jest właściwa, ponieważ obliczenia nie uwzględniają pełnego wykorzystania wagonów o wyższej ładowności, co prowadzi do niewłaściwego rozdziału ładunków i marnotrawstwa przestrzeni. Połączenie wagonów o różnej ładowności podnosi złożoność operacyjną i często prowadzi do mniej efektywnego przewozu. Co więcej, odpowiedź mówiąca o 13 wagonach 3 TEU i 6 wagonach 4 TEU również nie jest zgodna, ponieważ obliczenia wykazałyby, że 13 wagonów o ładowności 3 TEU przewoziłyby tylko 39 TEU, a nawet z dodatkowymi wagonami 4 TEU, nie uzyskano by wymaganego 70 TEU. Kluczowym błędem w tych rozważaniach jest nieprawidłowe podejście do zaokrąglania oraz niewłaściwy dobór wagonów, co prowadzi do nieefektywnego transportu. W praktyce transportu kolejowego, dobrze jest operować z jasno określonymi standardami ładowności i efektywności, co przekłada się na lepsze zarządzanie kosztami oraz czasem dostawy.