Aby obliczyć zdolność składową powierzchni magazynowych dla kontenerów 20', musimy najpierw określić, ile kontenerów można magazynować na dostępnej powierzchni terminalu, która wynosi 13 500 m2. Każdy kontener zajmuje powierzchnię 13,5 m2. W pierwszym kroku dzielimy całkowitą powierzchnię magazynową przez powierzchnię jednego kontenera: 13 500 m2 / 13,5 m2 = 1 000 kontenerów w jednej warstwie. Ponieważ kontenery mogą być magazynowane w trzech warstwach, należy pomnożyć tę wartość przez 3: 1 000 kontenerów x 3 = 3 000 kontenerów. W praktyce, taka metoda obliczeń jest zgodna z normami logistycznymi i zarządzania magazynem, które podkreślają efektywność wykorzystania przestrzeni magazynowej. Przykładem zastosowania tej wiedzy może być zarządzanie dużymi terminalami kontenerowymi, które muszą maksymalizować swoją pojemność, aby sprostać rosnącym wymaganiom transportowym.
Analiza błędnych odpowiedzi na to pytanie wymaga zrozumienia kluczowych zasad dotyczących obliczeń związanych z pojemnością składowania. Odpowiedzi takie jak 1 000 kontenerów czy 13 500 kontenerów wynikają z błędnego założenia, że terminal może pomieścić jedynie jedną warstwę kontenerów lub że powierzchnia terminalu jest równoznaczna z całkowitą liczbą kontenerów. To podejście ignoruje możliwość piętrowania kontenerów, co jest normą w branży. Z kolei odpowiedź 182 250 kontenerów jest efektem pomylenia jednostek i nieprawidłowego rozumienia wymagań dotyczących przestrzeni. Kontenery 20' magazynowane w trzech warstwach wymagają zatem stosowania właściwego algorytmu obliczeniowego, przy czym należy zrozumieć, że całkowita zdolność składowa opiera się na efektywnym wykorzystaniu dostępnej powierzchni. Zastosowanie błędnych koncepcji obliczeniowych prowadzi do nierealistycznych wyników, co może skutkować nieefektywnym zarządzaniem przestrzenią, a w skrajnych przypadkach może utrudnić operacje logistyczne. Ostatecznie, kluczowym aspektem jest zrozumienie, że efektywne zarządzanie przestrzenią magazynową polega na uwzględnieniu zarówno powierzchni, jak i możliwości piętrowania, co stanowi podstawę standardów branżowych w logistyce.