Odpowiedź o godzinie 12:30 jest prawidłowa, ponieważ dokładnie odpowiada na założenia zadania. Średni czas jednego cyklu pracy suwnicy wynosi 5 minut, co oznacza, że w ciągu godziny można wykonać 12 cykli. Przygotowanie 30 kontenerów 40' wymaga zatem minimalnie 30 cykli, co łącznie daje czas 150 minut (30 kontenerów x 5 minut). Aby zakończyć załadunek na godzinę 15:00 (jedną godzinę przed wyjazdem pociągu o 16:00), załadunek musi rozpocząć się o godzinie 12:30. Praktyczne zastosowanie tej wiedzy jest kluczowe w logistyce i zarządzaniu łańcuchem dostaw, gdzie precyzyjne planowanie zasobów i czasu wykonania operacji jest niezbędne do efektywności działań. W branży transportowej i magazynowej istotne jest również przestrzeganie standardów czasowych, aby uniknąć opóźnień, które mogą wpływać na całą sieć dostaw.
Odpowiedzi wskazujące na godziny 12:00, 13:00 i 13:30 są nieprawidłowe z kilku powodów. Godzina 12:00 wydaje się być zbyt wczesna, ponieważ czas potrzebny na załadunek 30 kontenerów wynosi 150 minut, co oznacza zakończenie załadunku dopiero o 14:00, a nie godzina 15:00, która jest wymagana do odjazdu pociągu. Takie podejście do planowania czasu może prowadzić do rzeczywistych opóźnień w procesie logistycznym, co jest niepożądane, zwłaszcza w transporcie kolejowym, gdzie opóźnienia mogą wpływać na całą sieć. Podobnie, godzina 13:00 jest niewłaściwa, ponieważ po rozpoczęciu załadunku o tej porze kontenery nie mogłyby zostać załadowane na czas, co skutkowałoby koniecznością opóźnienia wyjazdu pociągu. Godzina 13:30 również nie spełnia wymogu czasowego, ponieważ zakończenie załadunku miałoby miejsce o godzinie 15:30, co prowadziłoby do niezgodności z planem. W logistyce, niezwykle istotne jest, aby każdy element operacji był zaplanowany z dokładnością i aby przewidywać czas kolejnych czynności, aby uniknąć chaotycznych i nieefektywnych działań. Właściwe planowanie czasowe oraz znajomość cyklów operacyjnych są niezbędne do zapewnienia płynności procesów transportowych i magazynowych.